Για τον Θεό του έρωτα. Ζιλ Μασνέ «Θαΐς», στις 7 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μια γυναίκα όμορφη, νέα, που αγαπά τη χλιδή και την ηδονή, εγκαταλείπει τα πάντα προκειμένου να αφιερωθεί στον Θεό και να αναζητήσει το υψηλό νόημα της ζωής. Ενας άντρας προσπαθεί να τη σώσει από τις γήινες επιθυμίες και να την οδηγήσει στην αιώνια ζωή και την ευδαιμονία. Τη μάχη θρησκευτικού ζήλου και ερωτικής έντασης πραγματεύεται η ιδιαίτερη όπερα του Ζιλ Μασνέ «Θαΐς», που ανεβάζεται στις 7 Μαρτίου στην αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Την ηρωίδα θα ερμηνεύσουν διαδοχικά η Μαρλίζ  Πέτερσεν, μια σοπράνο γνώριμη στο ελληνικό κοινό, και μια διάσημη ερμηνεύτρια, η Αμερικανίδα Ελίζαμπεθ Φουτράλ. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ένας από τους πιο επιτυχημένους σκηνοθέτες όπερας, ο Γάλλος Αρνό Μπερνάρ, και τα σκηνικά ο Νίκος Πετρόπουλος.

Ο Μασνέ έγραψε τη «Θαΐδα» για μια ντίβα στην εποχή της, την αμερικανίδα σοπράνο Σίμπιλ Σάντερσον, και την παρουσίασε πρώτη φορά το 1894, στην παρισινή Οπερά Γκαρνιέ. Στο επίκεντρο του έργου βρίσκεται ο Αθαναήλ, ένας κοινοβιακός μοναχός που προσπαθεί να σώσει τη Θαΐδα από την αμαρτία και να τη μυήσει σε μια πνευματική αγάπη. Εκείνη τον εμπιστεύεται και εν τέλει μεταμορφώνεται σε μια νέα με υποδειγματική πίστη. Όμως εκείνος την ερωτεύεται, συνειδητοποιώντας τον γήινο πόθο του για εκείνη.

«Είναι ένας πολύ όμορφος ρόλος, τόσο μουσικά όσο και στιχουργικά. Πρέπει να ισορροπήσεις τη φωνή σου και να εκφράσεις τόσο αντιφατικά συναισθήματα: από τη μια η απόλυτη αισθαντικότητα ενός σεξουαλικού, προκλητικού πλάσματος όπως είναι η Θαΐς του πρώτου μέρους και από την άλλη η ευαισθησία και η πνευματική αφοσίωση στην οποία οδηγείται στο δεύτερο μέρος» λέει η Ελίζαμπεθ Φουτράλ, που αυτές τις μέρες κάνει πρόβες στο Μέγαρο Μουσικής.

– Η Θαΐς, λοιπόν, οδηγείται σε μεγάλες θυσίες.

«Πράγματι. Πιστεύω ότι πολλοί από μας κάποια στιγμή στη ζωή τους έρχονται αντιμέτωποι με τέτοιου είδους ακραία διλήμματα: παράδεισος ή κόλαση; Πολλοί από τους γύρω μας, που κάποτε απολάμβαναν τη σαρκική ηδονή τα εγκατέλειψαν για χάρη του Θεού ή του όποιου πιστεύουν ότι θα τους χαρίσει την αιώνια ζωή. Και η Θαΐς φοβάται τόσο τον θάνατο, που η υπόσχεση της αιώνιας ζωής είναι μεγάλη ανακούφιση».

  • «Αλλοι αποφάσιζαν για μένα»

– Εσείς κατά τη διάρκεια της καριέρας σας αναγκαστήκατε να αρνηθείτε πράγματα;

«Θεωρώ ότι στη ζωή δεν έχει σημασία να αρνείσαι πού και πού πράγματα. Ζωτικής σημασίας είναι για μένα ο φιλικός περίγυρος, η δοτικότητα, η ειλικρίνεια και η ικανότητα να πορεύεσαι με νηφαλιότητα. Σε αυτά, λοιπόν, είχα και πολλούς αγαπημένους κοντά μου και πολλές ευκαιρίες να ζήσω όπως ήθελα».

– Είχατε, όμως, πάντοτε στη δουλειά την ευκαιρία να επιλέγετε;

«Ασφαλώς και όχι. Ειδικά τα πρώτα χρόνια τα «επόμενά μου βήματα» τα αποφάσιζαν άλλοι: συνθέτες, ιμπρεσάριοι, συνεργάτες μού ανακοίνωναν πού, πότε και τι επρόκειτο να ερμηνεύσω. Ευτυχώς, ακόμα κι αυτές οι αποφάσεις, στο ξεκίνημα της καριέρας μου, ήταν ιδανικές και βοήθησαν στην εξέλιξή μου. Τώρα πια νιώθω ότι τα θέλω μου έχουν προτεραιότητα».

– Μεταξύ αυτών των «θέλω» δεν υπήρξε ποτέ το crossover, ένα ρεπερτόριο έξω από την όπερα. Πώς έτσι;

«Κυρίως διότι δεν θεωρώ ότι θα ήμουν αρκετά καλή. Ποτέ δεν θα ήθελα να δοκιμαστώ σε έναν χώρο όπου εκ των προτέρων γνωρίζω ότι δεν θα μπορούσα να δείξω τον καλύτερό μου εαυτό. Βεβαίως, παρ’ όλο που επανειλημμένα έχω καταφερθεί κατά του crossover, πρόσφατα τραγούδησα δημοφιλή κομμάτια από τον χώρο του μιούζικαλ και τα απόλαυσα τρομερά».

– Από εδώ και στο εξής, ποια πράγματα θέλετε να απολαμβάνετε;

«Οι άνθρωποι που αγαπούν αυτό που κάνουν τρέφονται από τη διαρκή εξέλιξη. Αυτό θέλω κι εγώ: να βελτιώνω κάθε μέρα την ερμηνεία και την υποκριτική μου, να συνεργάζομαι με ανθρώπους που προκαλούν το ενδιαφέρον μου. Και τώρα τρελαίνομαι που είμαι στην Αθήνα και κάνω πρόβες για έναν ρόλο που αγαπώ πολύ».

*Παραστάσεις θα δοθούν και στις 8, 10, 13, 14 και 15 Μαρτίου. Τον ρόλο του Αθαναήλ μοιράζονται οι Αντονι Μάικλς-Μουρ και Τζορτζ Μόουζλι, τους υπόλοιπους ρόλους οι Α. Κορωναίος, Χ. Σταμπόγλης, Α. Παπατζιάκου. Τα κοστούμια φέρουν την υπογραφή της Κάρλα Ρικότι και οι φωτισμοί του Βινίτσιο Κέλι. Την Ορχήστρα των Χρωμάτων θα διευθύνουν οι Μισέλ Πλασόν και Μίλτος Λογιάδης. Συμμετέχει η χορωδία της ΕΡΤ.

  • Της ΜΑΤΟΥΛΑΣ ΚΟΥΣΤΕΝΗ, ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ / 7 – 22/02/2009
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: