Αλεξία Βουλγαρίδου: Η κλασική μουσική είναι σαν το ευρώ. Μας ενώνει

  • Γνώρισε τον κόσμο της μουσικής στα 8 της χρόνια στην Καβάλα. Σήμερα μεσουρανεί στη διεθνή σκηνή της όπερας. Η ερμηνεία της ως Μιμή στην «Μποέμ» του Πουτσίνι πρώτα στη Σκάλα του Μιλάνου (πέρυσι τον Ιούλιο) και αμέσως μετά (Οκτώβριο) στη Royal Opera Covent Garden του Λονδίνου έτυχαν θερμής υποδοχής από κοινό και κριτικούς.

«Η Ελλάδα έχει το υλικό, δηλαδή ταλαντούχους καλλιτέχνες, και η υποκριτική είναι στο αίμα μας. Απλά, η χώρα μας πρέπει ν’ ανοίξει τις πόρτες της στην κλασική μουσική», λέει η Αλεξία Βουλγαρίδου

Η σοπράνο Αλεξία Βουλγαρίδου ακολουθεί σταθερά ανοδική πορεία με σημαντικές ερμηνείες σε διάσημους ρόλους (Λουίζα στη «Λουίζα Μίλερ» του Βέρντι με μαέστρο τον Λορίν Μααζέλ, Λιου στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι με μαέστρο τον Ζουμπίν Μέτα, Μαργαρίτα στον «Φάουστ» του Γκουνό, Βιολέτα στην «Τραβιάτα», Μανόν στην ομώνυμη όπερα του Μασνέ, Κάρμεν κ.ά.). Εχει συνεργαστεί ακόμα με τους Ρικάρντο Μούτι, Γκουστάβο Ντουνταμέλ, σερ Κόλιν Ντέιβις κ.ά. Εχει κυκλοφορήσει ένα προσωπικό άλμπουμ («Α portait», BMG) και το cd με την όπερα «Η μεγαλοψυχία του Τίτου».

Δηλώνει υπερήφανη ως Ελληνίδα και Μακεδόνισσα όταν ακούει από ξένους συναδέλφους της εγκωμιαστικά σχόλια για την Οπερα και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Μετά την εμφάνισή της, πριν από μερικά χρόνια στην Οπερα Θεσσαλονίκης, ως Μιμή στην «Μποέμ», επανέρχεται για να γιορτάσει μαζί με διαπρεπείς καλλιτέχνες τα 50άχρονα της ΚΟΘ, την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου, σε ένα λαμπερό γκαλά στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, υπό τη διεύθυνση του Μύρωνα Μιχαηλίδη. Τις προηγούμενες μέρες βρισκόταν στη Γερμανία, αμέσως μετά από εμφανίσεις στη Βαλένθια.

«Από τους 22 βαθμούς βρέθηκα ξαφνικά σε θερμοκρασία κάτω από το μηδέν. Στη δουλειά μας πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί με την υγεία μας, γιατί η φωνή μας είναι το όργανό μας».

  • Δεν είναι δύσκολο να ζείτε καθημερινά μ’ αυτή την αγωνία;

«Είναι ένα περίεργο καθεστώς που δύσκολα μπορεί να αντιληφθεί κάποιος που δεν κάνει αυτή τη δουλειά. Οταν νοικιάζω ένα διαμέρισμα, προσέχω να μην έχει κλιματιστικό. Μας ενοχλεί η υγρασία. Πρέπει να αποφεύγουμε χώρους όπου καπνίζουν, το αλκοόλ γιατί βλάπτει τις φωνητικές χορδές, τους ανθρώπους που έχουν κρυολόγημα ή βήχουν, για να μην αρρωστήσουμε. Είναι, όμως, τόσο δύσκολο. Αρκεί να σας πω ότι χθες, στο αεροπλάνο από την Ισπανία στη Γερμανία, μπροστά μου καθόταν μια κυρία που έβηχε, πίσω μου καθόταν μια κυρία που επίσης έβηχε και δίπλα μου μια κυρία που την περισσότερη ώρα κοιμόταν. Αλλά όταν ξύπνησε, άρχισε κι εκείνη να βήχει».

  • Αλλά, φυσικά, δεν μπορείτε να αποφύγετε τα ταξίδια.

«Οχι, και είναι επιπλέον επιβαρύνσεις για τον οργανισμό. Ομως, όταν ξεκινάς την καριέρα σου, δεν έχεις την πολυτέλεια να αρνηθείς προτάσεις. Υπάρχουν πλέον πάρα πολλοί καλοί τραγουδιστές. Η Ευρώπη έχει ανοίξει τις πύλες της και σε άλλους λαούς και, αν αρνηθείς, το θέατρο και ο ατζέντης σου δεν θα σου κάνουν άλλες προτάσεις. Βρίσκεσαι συνεχώς με μια βαλίτσα στο χέρι».

  • Κάποια στιγμή όμως πρέπει να ορίζετε και τη ζωή σας.

Η ΚΟΘ σβήνει 50 κεράκια σε απαρτία

«Σίγουρα. Γίνεσαι έρμαιο των ατζέντηδων αν δέχεσαι ό,τι σου κλείνουν. Ιδίως όταν είσαι βλαστάρι, είναι τιμή να δέχεσαι συνεχείς προτάσεις. Ομως, ο καλλιτέχνης πρέπει ο ίδιος να ενδιαφέρεται για την υγεία του. Κανένας άλλος δεν θα τον σκεφτεί. Μπορεί να του προτείνουν και ρόλους τρεις σκάλες παραπάνω από τις δυνάμεις του. Σπάνια ο ατζέντης προφυλάσσει τον καλλιτέχνη. Μπορεί να γνωρίζει τη φωνή του, αλλά δεν μπορεί να τη γνωρίζει τόσο καλά όσο ο ίδιος ο καλλιτέχνης».

  • Πώς μπήκατε σ’ αυτή την περιπέτεια;

«Ξεκίνησα μαθήματα πιάνου στην Καβάλα, σε ηλικία 8 ετών. Αργότερα, ο Γιάννης Μάντακας, διευθυντής του Ωδείου Καβάλας, δημιούργησε και τμήμα μονωδίας και έτσι ξεκίνησα το τραγούδι.

  • Υπήρξε κάποιος καλλιτέχνης ή κάποιο έργο που σας έκανε να αποφασίσετε αυτή την πορεία;

«Με συγκλόνισε η ίδια η μουσική. Όμως, η μουσική μου ζωή ξεκινά ουσιαστικά όταν αποφάσισα να παρατήσω τη Νομική στην Αθήνα, στο δεύτερο έτος, και να γραφτώ στη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου, όπου είχα δασκάλα τη Δάφνη Ευαγγελάτου».

  • Πιστεύετε ότι θα δούμε σύντομα και στην Ελλάδα μια τέτοια μουσική ακαδημία;

«Θα ήταν ιδανικό. Υπάρχουν Ελληνες καλλιτέχνες με διεθνή εμπειρία, αλλά όχι και υποδομές. Ο τραγουδιστής της όπερας πρέπει να ξέρει 3 ή 4 γλώσσες. Στο Μόναχο κάναμε ξιφασκία, απαγγελία, χορό, υποκριτική, μέχρι και Δίκαιο, για να ξέρουμε τα δικαιώματά μας ως τραγουδιστές».

  • Εξω όμως υπάρχει εξέλιξη αιώνων.

«Είναι λογικό, καθώς εμείς χάσαμε τα 400 χρόνια τουρκοκρατίας. Όμως στο διεθνές στερέωμα επικρατούν η Μαρία Κάλλας, η Αγνή Μπάλτσα, η Δάφνη Ευαγγελάτου. Κάτι σημαίνει αυτό. Η Ελλάδα έχει το υλικό -ταλαντούχους καλλιτέχνες- και η υποκριτική είναι στο αίμα μας. Απλά, η χώρα μας πρέπει να ανοίξει πιο πολύ τις πόρτες της. Η κλασική μουσική είναι σαν το ευρώ -μας κάνει ολότητα. Επίσης, μας εκπαιδεύει. Τόσος και τόσος κόσμος την ακούει για να χαλαρώσει».

  • Εσείς τι μουσική ακούτε;

«Α, δεν μπορώ να χαλαρώσω με τη μουσική. Δεν είναι περίεργο; Η μουσική είναι η δουλειά μου. Αν ακούσω μουσική, την αναλύω. Προτιμώ για να χαλαρώσω τους περιπάτους ή να μαγειρεύω για φίλους. Οχι όμως ελληνικές συνταγές, παρά το ότι μου αρέσει πολύ η ελληνική κουζίνα. Έχω μια συλλογή συνταγών, από διάφορα μέρη που πηγαίνω. Επίσης, λατρεύω τις παλιές ελληνικές ταινίες».

  • Περάσατε με επιτυχία από τη «Σκάλα» του Μιλάνου, και μάλιστα δύο φορές, ως Μανόν και Μιμή. Είχατε τρομάξει καθόλου;

«Τη «Σκάλα» την τρέμουν όλοι. Μπορεί να σε πετάξει. Πρέπει να πείσεις το κοινό και να γεμίσεις αυτά τα ιερά σανίδια».

  • Οι φιλοδοξίες σας;

«Αυτό που ήθελα να φτάσω, το κατάφερα. Τραγούδησα σε μεγάλα θέατρα. Θέλω ο Θεός να με βοηθήσει να είμαι υγιής, να τραγουδάω και να χαίρομαι και να γνωρίζω καινούργιους ρόλους».

  • Η δουλειά αφήνει χώρο για προσωπική ζωή;

«Είναι δύσκολο. Δεν υπάρχει πολύς χρόνος. Ίσως κάποιος να μπορέσει να με ανεχτεί και να φτάσει αυτό μέχρι την οικογένεια. Είναι ένας ρόλος που δεν πρέπει να απαρνηθεί κανείς. Αλλά τα τελευταία δύο χρόνια έκανα ένα μόνο διάλειμμα για τρεις βδομάδες, κι αυτό για να μάθω ένα ρόλο». *

  • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Του ΣΑΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 25/02/2009
Οι καλεσμένοι


Στο γκαλά (9 μ.μ.) συμμετέχουν οι: Μαρία Αστεριάδου (πιάνο), Αλεξία Βουλγαρίδου (σοπράνο), Νεβάρτ Γαλιλαία (φλάουτο), Χρήστος Γαλιλαίας (βιολί), Διονύσιος Γραμμένος (κλαρινέτο), Γιώργος Δεμερτζής (βιολί), Θεόδωρος Κερκέζος (σαξόφωνο), Γιώργος Λαζαρίδης (πιάνο), Σίμος Παπάνας (βιολί), Βάσω Παπαντωνίου (σοπράνο), Κύρος Πατσαλίδης (βαρύτονος), Δημήτρης Σγούρος (πιάνο), Αντώνης Σουσάμογλου (βιολί), Δημήτρης Τουφεξής (πιάνο), Γιάννης Τσιτσελίκης (τσέλο). Θα ακουστούν έργα Αλμπινονι, Μπετόβεν, Ντονιτσέτι, Φορέ, Γκέρσουιν, Γκουνό, Χέντελ, Μαρτινού, Μέντελσον, Τσαϊκόφσκι, Βιβάλντι, Θεοδωράκη.

Εισιτήρια: 30, 25, 20 ευρώ, μειωμένο-ομαδικό 20-15. Οικογενειακό: 60, 50 και 40.

Advertisements

One response to this post.

  1. Posted by Αχ Παπαδιονυσίου on Σεπτεμβρίου 23, 2009 at 1:57 μμ

    Θα σας παρακαλούσα πολύ να μου στέλνατε κάποιο τηλέφωνο και email της κ Βουλαγαρίδου Αλέξιας για να επικοινωνήσω μαζί της για συνέντευξη για την τηλεόραση του Αχελώου .
    Είμαι στην διαθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία η διευκρίνηση χρειάζεσθε.
    Με Εκτίμηση
    Αχ Παπαδιονυσίου
    2610-325464
    6977834055
    http://www.geocities.com/papadionysiou

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: