Η ΙΤΑΛΙΔΑ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΡΛΑ ΡΙΚΟΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΕΡΑΤΙΚΗ «ΘΑΪΔΑ»

  • Ο ημίγυμνος χορός της εταίρας που έγινε ηγουμένη

«Στο ανέβασμα μιας όπερας τα  κοστούμια παίρνουν οδηγίες από  τη μουσική για να βγάλουν  ατμόσφαιρα», λέει η Κάρλα Ρικότι
«Λατρεύω την όπερα, περισσότερο από το θέατρο. Σε ένα λυρικό έργο έχει σημασία να δώσεις μια συνολική εικόνα για να αποδώσεις το ύφος της μουσικής, ενώ στο θέατρο τονίζεις μεμονωμένα τους χαρακτήρες. Στην όπερα ξεκινάς από το λιμπρέτο και ύστερα αρχίζουν οι επισκέψεις σε βιβλιοθήκες, μουσεία, το ψάξιμο βιβλίων για εικόνες από έργα τέχνης της εποχής, για να μελετήσεις τα χρώματα, την υφή των υλικών και να καταλάβεις το πνεύμα των καιρών. Σημασία έχει η εικόνα να αντιστοιχίζε- ται με τη μουσική» λέει η Κάρλα Ρικότι, που έκανε 13 κοστούμια της όπερας «Θαΐς» που ανεβάζει το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και συνεργάτις του διάσημου σχεδιαστή Ζαν Πολ Γκοτιέ.

Επιστροφή στα χρόνια του ΄20, στη δόξα του βωβού κινηματογράφου και στο τσάρλεστον προτείνει με τα κοστούμια της η Κάρλα Ρικότι για την οπερατική ιστορία της εταίρας Θαΐδας. «Στη δική μας εκδοχή η Θαΐς είναι μια όμορφη ηθοποιός του βωβού, τόσο απελευθερωμένη ώστε να ξοδεύει τη ζωή της με πολλούς άντρες. Για το πρώτο μέρος, όταν η Θαΐς πιστεύει πως η μόνη αλήθεια στη ζωή είναι ο έρωτας, η έμπνευσή μου βγήκε απο τις ταινίες του Ροντόλφο Βαλεντίνο και το στυλ της Ζοζεφίν Μπέικερ όταν χόρευε ημίγυμνη στο Φολί Μπερζέρ στο Παρίσι».

Η Ιταλίδα ενδυματολόγος ντύνει τη σταρ Θαΐδα με λευκή σατέν τουαλέτα α λα Πουαρέ, που καταλήγει σε σαλβάρι, κεντημένη με κρυστάλλους και καπέλο με μποά και στρας α λα Μπέικερ. «Όταν όμως ο μοναχός Αθαναήλ την πείθει να απαρνηθεί αυτή τη μάταιη ζωή, οι παλέτες των χρωμάτων αποκτούν μουντές αποχρώσεις. Λευκό του μεγαλείου για τη Θαΐδα-εταίρα, άσπρο του πνευματισμού για την (εν τέλει) ηγουμένη Αλβίνα και τη μοναχική πορεία της στην έρημο. Όσο για τον Αθαναήλ, στο ράσο του προσθέτω στοιχεία της ανατολίτικης μοναστικής φορεσιάς, καθώς η δράση του έργου τοποθετείται στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου».

Η Κάρλα Ρικότι ξεκίνησε από την Ακαδημία των Τεχνών του Μιλάνου και βρέθηκε να σχεδιάζει στη Σκάλα και σε άλλα λυρικά θέατρα της Ιταλίας, της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής. «Στον «Πινόκιο» που χορογράφησε η Καρόλ Αρμιτάζ ήμουν βοηθός του Ζαν Πολ Γκοτιέ στα κοστούμια. Ήταν πολύ συνεργάσιμος, διόλου εγωπαθής. Είχε έρθει για να μάθει και όχι να επιβάλει την άποψή του».
=

ΙΝFΟ: «Θαΐς» του Ζιλ Μασνέ σε σκηνοθεσία Αρνό Μπερνάρ στις 7, 8, 10, 11, 13, 14, 15 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (τηλ.
210-7282.333).

  • Με μια ματιά

● Ο Ζιλ Μασνέ έγραψε την όπερα «Θαΐς» για την ντίβα της εποχής, Αμερικανίδα σοπράνο Σίμπιλ Σάντερσον.

● Η πρώτη παρουσίαση έγινε τον Μάρτιο του 1894, στην Όπερα Γκαρνιέ στο Παρίσι.

● Το λιμπρέτο βασίζεται στην ομώνυμη νουβέλα του Ανατόλ Φρανς

  • ΤΑ ΝΕΑ: Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2009. ΤηςΈφης Φαλίδα
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: