Ταξίδι αναζήτησης στη Σαχάρα… Η Αλεξανδρινή Θαΐς αφήνει τη χλιδή για να συναντήσει στην έρημο το νόημα της ζωής

Ταξίδι αναζήτησης στη Σαχάρα…

Αληθινή σύναξη αστέρων του είδους στη νέα υπερπαραγωγή με την όπερα «Θαΐς» του Ζιλ Μασνέ, που παρουσιάζει το Μέγαρο Μουσικής στις 7 Μαρτίου. Η Μαρλίς Πέτερσεν, μία από τις πιο προικισμένες σοπράνο της εποχής μας, γνωστή και αγαπητή στο ελληνικό κοινό από τις προηγούμενες εμφανίσεις της στο Μέγαρο («Λούλου», «Νάνος»), αλλά και στο Φεστιβάλ Ναυπλίου, μοιράζεται τον ομώνυμο πρωταγωνιστικό ρόλο (7, 10, 13, 15 Μαρτίου) με την επίσης διακεκριμένη Ελίζαμπεθ Φουτράλ (8, 11, 14/3). Tη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο Αρνό Μπερνάρ, από τους πλέον επιτυχημένους σκηνοθέτες όπερας, και στο πόντιουμ θα ανέβουν ο Μισέλ Πλασόν, που θεωρείται αυθεντία στη διεύθυνση γαλλικής όπερας, και ο μόνιμος αρχιμουσικός της Ορχήστρας των Χρωμάτων Μίλτος Λογιάδης.

  • Λυρική προσέγγιση

Ο Αρνό Μπερνάρ προτίμησε να μείνει πιστός στη λυρική προσέγγιση του έργου: «Ο σκηνοθέτης δεν πληρώνεται για να κάνει πειραματισμούς… Οφείλει να είναι πιστός. Να παρουσιάσει μια πρωτότυπη μεν ανάγνωση, που όμως σέβεται το κείμενο. Συχνά ανεβαίνουν παραστάσεις σε περίεργα μέρη, όπως γκαράζ ή κρεοπωλεία. Η δική μας προσέγγιση έμεινε πιστή στο έργο».

  • Στην Αίγυπτο του ’20

Η παράσταση εξελίσσεται στη δεκαετία του ’20 στην έρημο της Αιγύπτου. Ετσι, από τη μια έχουμε τη γυμνότητα της ερήμου, που έρχεται σε αντίθεση με την πολυτέλεια της Αλεξάνδρειας. Οσο για την αντικληρική διάθεση που έχει το κείμενο, ο σκηνοθέτης δηλώνει ότι «γίνεται σαφής και στην παράσταση, καθώς έμεινε πιστή στο κείμενο. Ο μοναχός στο τέλος της όπερας μιλάει ως ληστής και όχι ως καλόγερος».

Η ιστορίας της Θαΐδος βασίζεται στην ομώνυμη νουβέλα του Ανατόλ Φρανς και βρίσκεται στον αντίποδα της Μανόν. Η Θαΐς εγκαταλείπει μια ζωή χλιδής και ηδονής για να αφιερωθεί στην αναζήτηση του Θεού και του υψηλού νοήματος της ζωής. Πεθαίνει κι αυτή -όπως οφείλει κάθε ρομαντική ηρωίδα-, αλλά εξαϋλωμένη και ευτυχής, με τους αγγέλους να την υποδέχονται στην πύλη του Παραδείσου.

  • Οι συντελεστές

Η Γερμανίδα Μαρλίς Πέτερσεν δηλώνει ευτυχής που ερμηνεύει γαλλικό ρεπερτόριο, κάτι που δεν της συμβαίνει συχνά. Από την πλευρά της, η Αμερικανίδα Ελίζαμπεθ Φουτράλ, που ερμηνεύει επίσης τη Θαΐδα, επισημαίνει ότι ήρθε πρώτη φορά στη χώρα μας για τη συγκεκριμένη παραγωγή, η οποία «είναι άκρως εντυπωσιακή και ιδιαίτερη».

Αντίθετα, ο μαέστρος Μισέλ Πλασόν έχει έρθει πολλές φορές στην Ελλάδα, αλλά, όπως σημειώνει με γαλλική προφορά, «δυστυχώς δεν γνωρίζω ελληνικά. Κανείς δεν είναι τέλειος…» Μιλώντας για τη «Θαΐς» σημειώνει: «Η σύγκρουση θρησκευτικού ζήλου και ερωτικής έντασης ενέπνευσε τον Μασνέ να γράψει μερικές από τις πιο εξαίσιες μελωδίες του και ανάμεσά τους τη δημοφιλή Meditation (Στοχασμό), ένα ιντερλούδιο για σόλο βιολί και άρπα, που χωρίζει τις δύο σκηνές της πρώτης πράξης και επιστρέφει πολλές φορές στη διάρκεια της όπερας».

Info: «Θαΐς» του Ζιλ Μασνέ. Μέγαρο Μουσικής. Αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη». Παραστάσεις: 7, 8, 10, 11, 13, 14, 15 Μαρτίου.

  • ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, Ελεύθερος Τύπος, Πέμπτη, 26.02.09
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: