Φιλόδοξη «Θαΐς» στο Μέγαρο Μουσικής

  • Επτά παραστάσεις της αριστουργηματικής όπερας του Μασνέ με τη συμμετοχή διεθνούς φήμης λυρικών καλλιτεχνών

Η Ελίζαμπεθ Φουτράλ (Θαΐς) και ο Τζορτζ Μόουζλι (Αθαναήλ) σε στιγμιότυπο από τις πρόβες της όπερας. Στις αθηναϊκές παραστάσεις οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι θα ερμηνευθούν σε διπλή διανομή

Την αριστουργηματική και συνάμα απαιτητική «Θαΐδα» του Μασνέ, μια όπερα για τα μυστήρια της ανθρώπινης ψυχής, παρουσιάζει για επτά παραστάσεις (7, 8, 10, 11, 13, 14 και 15 Μαρτίου) το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στη σκηνή της Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη. Πρόκειται για μια φιλόδοξη παραγωγή που συγκεντρώνει κορυφαία ονόματα του παγκόσμιου στερεώματος. Ανάμεσά τους ο βετεράνος αρχιμουσικός Μισέλ Πλασόν, ο οποίος διευθύνει την Ορχήστρα των Χρωμάτων (στις 13, 14 και 15/3 το σύνολο διευθύνει ο μόνιμος αρχιμουσικός του Μίλτος Λογιάδης), αλλά και ο σκηνοθέτης Αρνό Μπερνάρ. Τα σκηνικά υπογράφει ο Νίκος Πετρόπουλος , τα κοστούμια είναι της Κάρλα Ρικότι και οι φωτισμοί του Βινίτσιο Κέλι.

Τον ρόλο της εταίρας Θαΐδος, η οποία εγκαταλείπει μια ζωή χλιδής και ηδονής για να αφιερωθεί στην αναζήτηση του Θεού, ερμηνεύουν σε διπλή διανομή οι διεθνούς φήμης υψίφωνοι Μαρλίς Πέτερσεν (7, 10, 13, 15/3) και Ελίζαμπεθ Φουτράλ (8, 11, 14/3). Οι βαρύτονοι Αντονι Μάικλς Μουρ (7, 10, 13, 15/3) και Τζορτζ Μόουζλι (8, 11, 14/3) ερμηνεύουν τον ρόλο του μοναχού Αθαναήλ, ο οποίος έχοντας μεταμορφώσει την εταίρα σε μοναχή συνειδητοποιεί τον γήινο πόθο του για αυτήν, ενώ καταξιωμένοι έλληνες λυρικοί τραγουδιστές ενσαρκώνουν τους υπόλοιπους ήρωες. Στις παραστάσεις συμπράττει επίσης η Χορωδία της ΕΡΤ. Βασισμένη σε λιμπρέτο του Λουί Γκαλέ – το οποίο με τη σειρά του στηρίχθηκε στο μυθιστόρημα του Ανατόλ Φρανς – η τρίπρακτη «Θαΐς» πρωτοπαρουσιάστηκε στο Παρίσι το 1894. Μετά τη «Μανόν» και τον «Βέρθερο», είναι η όπερα του Μασνέ που παρουσιάζεται συχνότερα και θεωρείται από τα πιο εκλεκτά έργα του συνθέτη. Η δράση της τοποθετείται στην πρωτοχριστιανική Αίγυπτο του 4ου αιώνα μ.Χ.

H λογική και η φιλοσοφία της παραγωγής παρουσιάστηκαν χθες σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στο Μέγαρο παρουσία του συνόλου των συντελεστών. «Είναι μεγάλη χαρά για μένα που βρίσκομαι στην Αθήνα για έκτη ή έβδομη φορά στην καριέρα μου» είπε παίρνοντας τον λόγο ο βετεράνος Μισέλ Πλασόν, ένας αρχιμουσικός που θεωρείται αυθεντία στη διεύθυνση γαλλικής όπερας. Ο ίδιος συνέχισε: «Είχα την ευκαιρία να διευθύνω επανειλημμένως στο Μέγαρο, ενώ διατηρώ εξαιρετικές αναμνήσεις και από το Ηρώδειο. Οι δεσμοί μου με την Ελλάδα είναι ισχυρότατοι. Εδώ συνάντησα θερμή φιλοξενία, ικανότητα, αλλά και ευγένεια».

Τη χαρά του για το γεγονός ότι έχει τη δυνατότητα να εργαστεί στην Ελλάδα εξέφρασε από την πλευρά του ο σκηνοθέτης Αρνό Μπερνάρ. Αναφερόμενος στο έργο και στην παράσταση είπε ότι, κατά τη γνώμη του, «το πρόβλημα δεν έγκειται μόνο στη “Θαΐδα”, η οποία είναι μια εξαιρετικά απαιτητική για την πρωταγωνίστρια όπερα, αλλά γενικότερα στο γαλλικό ρεπερτόριο το οποίο παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες. Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται διαρκής και επίπονη εργασία». Ο σκηνοθέτης επισήμανε ότι τόσο ο ίδιος όσο και οι συνεργάτες του αναζήτησαν «μια δυνατή ιδέα προκειμένου να προσεγγίσουμε το έργο με πιστότητα και πρωτοτυπία. Είναι εύκολο να έχεις 20 ιδέες για μια όπερα. Το δύσκολο είναι να βρεις μία και μοναδική ιδέα η οποία θα μπορέσει να κρατήσει το ενδιαφέρον του κοινού από την αρχή ως το τέλος. Εν προκειμένω, έχουμε τοποθετήσει τη δράση εξ ολοκλήρου στη δεκαετία του 1920 και αυτό για λόγους πολύ συνειδητούς. Στο μυθιστόρημα του Φρανς η Θαΐς είναι ηθοποιός και ο βωβός κινηματογράφος της εποχής μάς βοήθησε να λύσουμε το θέμα των οραμάτων του Αθαναήλ».

  • ΤΟ ΒΗΜΑ, Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2009
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: