Η ιστορία της «Θαΐδος» στο Μέγαρο

  • Η όπερα του Ζιλ Μασνέ βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Ανατόλ Φρανς κάνει πρεμιέρα απόψε

Ενας χριστιανός ερημίτης, ο Αθαναήλ, ασκητής στην απέραντη έρημο της Αιγύπτου του 4ου μ.Χ. αιώνα, και η εμμονή του με μια διάσημη ηθοποιό, και εταίρα, της εποχής: τη Θαΐδα. Αυτό είναι το σημείο αφετηρίας της όπερας «Θαΐς» του Ζιλ Μασνέ, που κάνει πρεμιέρα απόψε στο Μέγαρο Μουσικής. Εργο γραμμένο στα 1894, βασισμένο στην ομώνυμη νουβέλα του Ανατόλ Φρανς, το οποίο, τόσο θεματικά όσο και μουσικά, ηχεί παράξενα σύγχρονο. Διότι, πέρα από τον μουσικό οίστρο του Γάλλου μουσουργού, ο Αθαναήλ πασχίζει να πάρει τη Θαΐδα μακριά από τους «κήπους των επίγειων απολαύσεων» της Αλεξάνδρειας και να τη φέρει στον Θεό. Ομως, ο απόκρυφος πόθος του για την αισθησιακή εταίρα θα τον φέρει στα άκρα.

«Ο Αθαναήλ είναι ένας μπερδεμένος άνθρωπος», λέει στην «Κ» ο Αγγλος βαρύτονος Αντονι Μάικλς Μουρ, που τον υποδύεται. «Βλέπει τη θρησκεία σαν μια φυγή από την πραγματικότητα. Αρνείται στον εαυτό του το δικαίωμα στην ευχαρίστηση. Γι’ αυτό και είναι ένας βαθιά θυμωμένος άνδρας». Τελικά, οδηγεί τη Θαΐδα στην εσωτερική γαλήνη; «Εξαρτάται πώς το βλέπει κανείς. Η μουσική είναι γαλήνια, όμως ο ίδιος ο Αθαναήλ κλείνει το έργο μέσα σε μια ατμόσφαιρα σιωπηλής απόγνωσης. Νομίζω πάντως ότι και οι δύο είναι δυστυχείς, ο καθένας με το δικό του τρόπο».

  • «Γαλλικό» έργο

«Ο θρησκευτικός φανατισμός, η ελευθερία των ηθών, στοιχεία του έργου, αποτελούν ζητήματα και για την εποχή μας», λέει στην «Κ» ο αρχιμουσικός Μισέλ Πλασόν. «Είναι ένα από τα πιο “γαλλικά” έργα του Μασνέ, το εσωτερικό του δράμα εκφράζει η μουσική. Γι’ αυτό, ο Μαλρό έλεγε ότι μόνο η μουσική μπορεί να μιλήσει για το θάνατο. Εκφράζει πράγματα ανείπωτα, γι’ αυτό και είναι η υπέρτατη τέχνη».

Τη «Θαΐδα» θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στην αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου, εκτός από απόψε, αύριο, 8, καθώς και στις 10, 11, 13, 14 και 15 Μαρτίου. Δύο χαρισματικές υψίφωνοι θα ερμηνεύσουν τον ρόλο της μοιραίας Θαΐδος, η Μαρλίς Πέτερσεν και η Ελίζαμπεθ Φουτράλ, ενώ τον ρόλο του Αθαναήλ μοιράζονται οι βαρύτονοι Αντονι Μάικλς-Μουρ και Τζορτζ Μόουζλι. Το πόντιουμ της Ορχήστρας των Χρωμάτων θα μοιραστούν ο Μισέλ Πλασόν και ο Δημήτρης Λογιάδης. Συμμετέχουν ακόμα οι Αντώνης Κορωναίος (Νικίας), Ειρήνη Κυριακίδου (Κρωβύλη), Βασιλική Καραγιάννη (Αυλητρία) κ.ά. Η σκηνοθεσία είναι του Αρνό Μπερνάρ, τα σκηνικά υπογράφει ο Νίκος Πετρόπουλος. [Του Ηλια Μαγκλινη, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Σάββατο, 7 Mαρτίου 2009]

Advertisements

2 Σχόλια

  1. ΗΤΑΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΑΝΕΒΕΙ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΟΠΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ…

    Απάντηση

  2. ΠΗΓΑ ΧΘΕΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ . Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΜΕ ΤΗΝ ΄΄ΘΑΙΔΑ΄΄ ΣΤΑΡ ΤΟΥ ΒΩΒΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΟΛΥ…ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ …ΟΙ ΜΕΛΩΔΙΕΣ ΤΟΥ MASSENET …ΘΕΙΚΕΣ…

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: