Μαριόν Βάσερμαν: «Το φιλί δεν ήταν αυτό που ζήτησα»

«Η πίεση ήταν μεγάλη» ομολογεί η Γαλλίδα Μαριόν Βάσερμαν, σκηνοθέτις της πασίγνωστης πια παράστασης με την όπερα «Ρούσαλκα» του Ντβόρζακ στην Εθνική Λυρική Σκηνή. «Γι’ αυτό και ήταν πολύ δύσκολο για τους ηθοποιούς να ερμηνεύσουν το φιλί που ζήτησα στη Β’ Πράξη. Οπότε η παράσταση δεν είναι ακριβώς αυτό που ήθελα. Είμαι όμως πολύ ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα και τις ερμηνείες στη σκηνή. Σας διαβεβαιώνω πάντως ότι δεν επηρεάστηκε στο ελάχιστο ούτε η δουλειά μου ούτε η άποψή μου» καταλήγει. Ευτυχώς.

Πάνω: ο Πάβελ Τσέρνοχ, ο Τσέχος τενόρος που υποδύεται τον πρίγκιπα της «Ρούσαλκα». Σύμφωνα με τη Μαριόν Βάσερμαν (δεξιά), «δραπετεύει σε έναν φανταστικό κόσμο, στον οποίο η Ρούσαλκα είναι η άλλη, θηλυκή πλευρά του»

Από το Παρίσι, στο οποίο επέστρεψε, απαντά με νηφαλιότητα και μεγάλη προσοχή στις ερωτήσεις μας. «Δεν ξέρω τι τους εξαγρίωσε» λέει για μουσικούς της Λυρικής. «Κανείς δεν ήρθε κατευθείαν σε μένα. Ωστόσο τόσο η ομοφυλοφιλία όσο και η σύγχρονη ερμηνεία και ανάγνωση είναι ζητήματα με τα οποία ασχολείται σε όλο τον κόσμο και η όπερα και ο χορός και το θέατρο και η λογοτεχνία και το σινεμά» λέει για τα αυτονόητα.

«Το ζήτημα στη συγκεκριμένη παράσταση δεν είναι εάν ο πρίγκιπας είναι ή όχι ομοφυλόφιλος. Εμπνευστήκαμε από τη ζωή του Λουδοβίκου του Β’ της Βαυαρίας. Για μας λοιπόν στην παράσταση ο πρίγκιπας δεν είναι χαρούμενος ούτε με τα καθήκοντά του, ούτε με τη ζωή του. Γι’ αυτό δραπετεύει σε έναν φανταστικό κόσμο, στον οποίο η Ρούσαλκα είναι η άλλη, θηλυκή πλευρά του. Αυτό είναι όλο!» ξεκαθαρίζει η Μαριόν Βάσερμαν. Οσο για το κοινό «είναι ελεύθερο να αντιδράσει, όπως είμαι κι εγώ ελεύθερη να προτείνω μια σύγχρονη προσέγγιση».

Δεν της έχει ξανασυμβεί κάτι τέτοιο. «Δεν έχω όμως και τόση μεγάλη καριέρα πίσω μου» μας λέει. Γεννήθηκε στην Ανζέρ της Γαλλίας και σπούδασε μουσική, θέατρο και τέχνες. Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός σκηνοθέτη σε θέατρα όπως Οπερα της Αβινιόν, Εθνική Οπερα του Μπορντό, Εθνική Οπερα της Λορένης (Νανσί), Εθνική Οπερα του Παρισιού, Οπερα της Βόνης και Μεγάλο θέατρο της Γενεύης.

Εχει δουλέψει σε ευρύ ρεπερτόριο: μεταξύ άλλων, Μότσαρτ («Ο μαγικός αυλός», «Ντον Τζοβάνι»), Μπετόβεν («Φιντέλιο»), Βέρντι («Ερνάνης», «Τραβιάτα»), Πουτσίνι («Τόσκα», «Μποέμ»). Στο πλευρό τού Φιλίπ Αρλό δούλεψε για τις όπερες του Βάγκνερ «Τριστάνος και Ιζόλδη», «Ο ιπτάμενος Ολλανδός», «Λόενγκριν» αλλά και για το νέο ανέβασμα του «Ταγχόιζερ» το 2002 στο φεστιβάλ του Μπαϊρόιτ. Να θυμίσουμε ότι ο Φιλίπ Αρλό σκηνοθετεί την «Αριάδνη στη Νάξο» του Ρ. Στράους, που θα δούμε του χρόνου στη Λυρική. Το 2003 η Μαριόν Βάσερμαν απέσπασε το πρώτο βραβείο στον διεθνή διαγωνισμό «Ring Award» στο Φράιμπουργκ με τα «Παραμύθια του Χόφμαν» του Οφενμπαχ.

«Λατρεύω την όπερα» μας λέει. «Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς μουσική και θέατρο. Οταν δουλεύω μια παράσταση, προσπαθώ να προσεγγίσω όσο πιο ανοιχτά μπορώ το κείμενο, τη μουσική, το περιεχόμενο, το θέμα. Διαβάζω πολύ, βλέπω ταινίες, μαθαίνω τη μουσική και αφήνω τη διαίσθησή μου να με οδηγήσει. Οπως όταν συναντιούνται δύο άνθρωποι. Κάτι συμβαίνει, πάντα απρόσμενο και μοναδικό».

Η «Ρούσαλκα», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με την όπερα της Νίκαιας, θα παρουσιαστεί στη Γαλλία τον Μάρτιο του 2010. «Τότε θα δούμε την αντίδραση του γαλλικού κοινού» λέει η Βάρερμαν. Πάντως δεν πτοείται. «Δεν πρόκειται να αλλάξω τίποτα στη δουλειά μου εξαιτίας της λογοκρισίας ή των συντηρητικών αντιδράσεων». *

  • Της ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΜΠΑΡΚΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 10/03/2009
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: