Οι Άνδρες και η ανανδρία

ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΤΙΚΟΙ; Όχι. Είναι τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ορχήστρας της Λυρικής. Ήγουν, του συνδικαλιστικού οργάνου των μουσικών της. Τα οποία αποφάσισαν να «μποϊκοτάρουν» την παράσταση της όπερας «Ρούσαλκα» του Ντβόρζακ. Που ανέβασε η Λυρική. Και στο ανέβασμα της οποίας συμμετείχαν από τη θέση τους στην τάφρο!

Μοιράζοντας στην είσοδο «προκηρύξεις» εναντίον της σκηνοθετικής άποψης με πρώτο και βασικό επιχείρημα ότι «προσδίδει στον κεντρικό ήρωα του έργου ομοφυλοφιλικές τάσεις με ακραίες σκηνές». Δεν είναι η πρώτη φορά που εμφανίζονται ανάλογα φαινόμενα. Θυμηθείτε το «ανδρικό» φιλί πριν από λίγα χρόνια σε μία τηλεοπτική σειρά και τον ντόρο που ξεσήκωσε… Ο ομοφοβικός ρατσισμός, όσο κι αν έχει περιοριστεί, σιγοβράζει.

Βρεθείτε σε μια παρέα«αντροπαρέα» βασικά…- σε ώρα «κεφιού», όταν η… καταπιεστική «πολιτική ορθότητα» πάει περίπατο κι ακούστε τι λένε… Αλλά αυτά να τα λένε καλλιτέχνες- έστω συνδικαλιστές…- αγγίζει τα όρια αν όχι του χυδαίου, του παραλόγου. Για να μην πω των Αγιατολάχ… Βεβαίως και ο καλλιτέχνης πρέπει να έχει άποψη για το καλλιτεχνικό έργο που καλείται να υπηρετήσει. Βεβαίως και είναι ελεύθερος να την εκφράσει. Και βεβαίως, αν διαφωνεί, μπορεί να αποχωρήσει- αν έχει τα κότσια ή ό,τι άλλο, τέλος πάντων, διαθέτει που τονίζει την προσωπικότητά του ως Άνδρα. Αλλά να υπονομεύει την δουλειά αυτή και να ζητάει λογοκρισία το βρίσκω άνανδρο. Για να μη χρησιμοποιήσω χαρακτηρισμό που χρησιμοποιείται σε αντροπαρέες στις ώρες «κεφιού» που προανέφερα… Αν, επιπλέον, οργανώνει- λέω, τώρα, πώς να είμαι και σίγουρος…- κλάκες στους εξώστες, για να κράξουν όλους τους επί σκηνής καλλιτέχνες, να παρασύρουν προβοκατόρικα κάποιους μικροαστούληδες της πλατείας και να απαγορεύσουν με το ρόπαλο της φωνής τους σε μια γυναίκα, στη σκηνοθέτρια του «σκανδάλου»- σιγά το γιαλαντζί σκάνδαλο…-, να μιλήσει, ε, τότε, είναι φασιστικό. Αφήστε το εθνικό όφελος- τι θα μεταφέρουν οι ξένοι διπλωμάτες που αφθονούσαν στην πρεμιέρα για το καλλιτεχνικό μας επίπεδο. Μήπως οι μουσικοί της Ορχήστρας της Λυρικής, πριν ασχοληθούν με την avant κριτική σκηνοθεσιών, θα πρέπει να ασχοληθούν με τη βελτίωση της απόδοσής τους; Για την οποία και δεν φημίζονται…

  • Του Γιώργου Δ. Κ. Σαρηγιάννη, ΤΑ ΝΕΑ: 10 Μαρτίου 2009

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: