Πυραμίδα κάτω από την Ακρόπολη

  • Με μια πυραμίδα, ύψους 15,50 μ., που υπερβαίνει τον τοίχο της σκηνής του Ηρωδείου, δύο αιγυπτιακές Σφίγγες, φοίνικες, λιβανιστήρια, 21 πυρσούς, μία βάρκα κι άλλα θεαματικά σκηνικά, σκοπεύει να ανεβάσει η Λυρική Σκηνή την «Αΐντα» του Βέρντι, σε συμπαραγωγή με την Αρένα της Βερόνα.

Ιδού η μακέτα του σκηνικού της «Αΐντα», που θορύβησε το ΚΑΣ. Η πυραμίδα έχει ύψος 15,50 μ., μήκος 29,38 μ. και πλάτος 1,20 μ.

Ιδού η μακέτα του σκηνικού της «Αΐντα», που θορύβησε το ΚΑΣ. Η πυραμίδα έχει ύψος 15,50 μ., μήκος 29,38 μ. και πλάτος 1,20 μ.

  • Τα σκηνικά, που ουσιαστικά «ακυρώνουν» και «λειτουργούν ανταγωνιστικά ως προς το μνημείο», σύμφωνα με την εισήγηση της Α’ Εφορείας Ακρόπολης, όπως και τα περιορισμένα οικονομικά της ΕΛΣ, συζητήθηκαν προχθές στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, που βρέθηκε πάλι σε δύσκολη θέση, με κάποια μέλη του να ερωτούν: «Γιατί επιλέξατε τον χώρο αυτό, αφού τον ακυρώνετε;», «Γιατί δεν πάτε στο Παναθηναϊκό Στάδιο ή στον Λυκαβηττό;».
  • Κατόπιν αυτών των ενστάσεων, τι να αποφασίσει το ΚΑΣ; Πώς να υποδείξει μια εναλλακτική λύση, χωρίς να επέμβει στην καλλιτεχνική δημιουργία, όταν σε λίγες μέρες αρχίζουν οι παραστάσεις (24-28 Μαΐου); Το μόνο που μπορεί να γίνει είναι μια μικρή μείωση του ύψους του πυραμοειδούς ικριώματος (μήκους 29,38 μ. και πλάτους 1,20 μ.), πάνω στο οποίο θα ανεβαίνουν ηθοποιοί. Να γίνει γύρω στα 7-8 μέτρα, με την κορυφή του από τούλι και φως, συνέστησε το ΚΑΣ.
  • Αλλά, πως φτάσαμε στο παραπέντε, με κίνδυνο την ακύρωση της παραγωγής; «Από τον Φεβρουάριο έχουμε καταθέσει στην αρμόδια Εφορεία τα σχέδια των σκηνικών», υποστήριξε ο πρόεδρος της ΕΛΣ Οδυσσέας Κυριακόπουλος, διευκρινίζοντας πως το σκηνικό είναι σε μεγάλο βαθμό ήδη κατασκευασμένο και «οι παρεμβάσεις που μπορούν πλέον να γίνουν είναι πολύ περιορισμένες». «Μπορεί η παράσταση να γίνει είτε με αυτό το σκηνικό είτε χωρίς σκηνικό ή απλά να ματαιωθεί», είπε.
  • Φρόντισε, όμως, να υπενθυμίσει στον πρόεδρο του ΚΑΣ, Θ. Δραβίλλα, ότι το ΥΠΠΟ το περασμένο φθινόπωρο μείωσε τον προϋπολογισμό της ΕΛΣ σε βαθμό που να μην ξέρουν αν ήταν σε θέση να ανεβάσουν κάτι φέτος στο Ηρώδειο, δεδομένου ότι και το Φεστιβάλ Αθηνών δεν ήθελε να εντάξει στο πρόγραμμά του την «Αΐντα». Αυτή η συμπαραγωγή, όμως, μείωσε το κόστος στο ήμισυ και η Λυρική περιμένει να εισπράξει από αυτή το 25% των ετήσιων εσόδων της (περίπου 1 εκατ. ευρώ). Από τις υπόλοιπες διακόσιες τόσες παραστάσεις της βγάζει το υπόλοιπο 75%.
  • Η πυραμίδα, πάντως, είναι απαραίτητο στοιχείο της παράστασης. Αναφέρεται στο λιμπρέτο της όπερας, καθώς το έργο εξελίσσεται στα φαραωνικά παλάτια της Μέμφιδας, με φόντο τις πυραμίδες της Αιγύπτου. Συνεπώς, απάλειψή της δεν μπορεί να γίνει. Γι’ αυτό η αυστηρότητα του ΚΑΣ εξαντλήθηκε στη φλόγα των 21 πυρσών τους οποίους θα κρατούν ηθοποιοί, που πιθανόν θα διέλθουν από τους διαδρόμους ανάμεσα από τους θεατές. Ε, αυτή η φλόγα αποφασίστηκε να είναι ηλεκτρική! * [
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: