ΓΑΝΔΗ . ΣΑΜΨΩΝ ΒΟΜΒΙΣΤΗΣ

  • Αντί να γκρεμίσει τους κίονες του ναού με τα στιβαρά του μπράτσα, ο Σαμψών στέκεται ζωσμένος μασούρια δυναμίτη έτοιμος να τιναχτεί στον αέρα «μετά των αλλοφύλων». Ετσι παρουσιασμένo το τέλος της όπερας Σαμψών και Δαλιδά υπήρξε το επίκεντρο των αντεγκλήσεων γύρω από το έργο του Σεν-Σανς όπως παίχτηκε πρόσφατα στην Αμβέρσα για να μεταφερθεί από σήμερα (ως τις 26 Μαΐου) στη Γάνδη: δεν άρεσε σε όλους αυτή η απροκάλυπτη σύνδεση του χεροδύναμου εβραίου ήρωα με τους αυτόχειρες βομβιστές. Και όμως η παράσταση είναι καρπός συνεργασίας δύο σκηνοθετών που εκπροσωπούν τις δύο αντιμαχόμενες κοινότητες της Μέσης Ανατολής: του Παλαιστίνιου Αμίρ Νιζάρ Ζουάμπι και του Ισραηλινού Ομρί Νιτζάν. Κατά τα άλλα, το σκηνοθετικό ζευγάρι δεν ενέδωσε, όπως διαβάζουμε, στις ακρότητες όπου καταφεύγουν άλλοι σκηνοθέτες προκειμένου να φανούν προκλητικοί. Ικανοί, κατά την κριτική, να δημιουργούν συναρπαστικές σκηνικές εικόνες, αν και όχι θεατρική ένταση, οι δύο σκηνοθέτες γειτνιάζουν μερικές φορές με το kitsch. Ως παράδειγμα επί του προκειμένου αναφέρεται μεταξύ άλλων η μεγάλη ερωτική σκηνή όπου οι σκηνοθέτες βάζουν τον Σαμψών και τη Δαλιδά να απειλούνται εκ περιτροπής με ένα πιστόλι ώσπου ο Σαμψών θυμάται ότι αυτό είναι άδειο, του βάζει γεμιστήρα και το ξαναδίνει στη Δαλιδά, και όλα αυτά κατά τη διάρκεια της ωραιότατης και πασίγνωστης άριας «Μon coeur s΄ouvre ta voix».

ARS… BREVIS, της ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΖΕΝΑΚΟΥ, ΤΟ ΒΗΜΑ, 17/5/2009

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: