Δήμητρα Θεοδοσίου: Ο Λαζαρίδης δεν με ήθελε επειδή είμαι γεματούλα

  • Εφτασε στην Αθήνα χθες από το Βισμπάντεν της Γερμανίας, όπου την Τρίτη και την Τετάρτη ερμήνευσε την Αμπιγκέλε στον «Ναμπούκο» του Βέρντι.

Πρώτη φορά ερμηνεύει «Αΐντα» η Δήμητρα Θεοδοσίου. Ο ρόλος είναι δύσκολος και απαιτεί ωριμότητα, υποστηρίζει: «Θαυμάζω τις νέες τραγουδίστριες που έχουν το θάρρος να τον ερμηνεύσουν. Εγώ, με 46 όπερες στο ενεργητικό μου, τώρα το αποφάσισα»

Πρώτη φορά ερμηνεύει «Αΐντα» η Δήμητρα Θεοδοσίου. Ο ρόλος είναι δύσκολος και απαιτεί ωριμότητα, υποστηρίζει: «Θαυμάζω τις νέες τραγουδίστριες που έχουν το θάρρος να τον ερμηνεύσουν. Εγώ, με 46 όπερες στο ενεργητικό μου, τώρα το αποφάσισα» Από τον Βέρντι άλλωστε ξεκίνησαν όλα για τη διεθνούς φήμης υψίφωνο Δήμητρα Θεοδοσίου.

Ηταν μόλις έξι ετών όταν είδε στη Λυρική Σκηνή τον «Τροβατόρε» και ανακοίνωσε ενθουσιασμένη στον πατέρα της: «Οταν μεγαλώσω, θέλω να γίνω Λεονόρα»!

Και τα κατάφερε. Οχι μόνο ως Λεονόρα. Το 1999 ενθουσίασε τους Ιταλούς (Μπολόνια) ερμηνεύοντας την Ονταμπέλα στον «Αττίλα» του Βέρντι και στη συνέχεια τους Γερμανούς (Φρανκφούρτη) αλλά και τους Βρετανούς (Κόβεν Γκάρντεν). Εκτοτε βρέθηκε στις σημαντικότερες όπερες του κόσμου (από τη «Σκάλα» ώς το Τόκιο) ερμηνεύοντας τις πρωταγωνίστριες (Βιολέτα, Δυσδαιμόνα κ.ά.) σε 14 όπερες του Βέρντι. Τα τελευταία 10 χρόνια θεωρείται μία από τις «πιο συναρπαστικές και σημαντικές φωνές» για Βέρντι αλλά και μπελκάντο.

Να, όμως, που ήρθε και η σειρά της «Αΐντα». Η συμπαραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με την Αρένα της Βερόνας, που «ανοίγει» την Κυριακή (9 μ.μ.) τις φετινές εκδηλώσεις στο Ηρώδειο, φέρνει ξανά τη Δήμητρα Θεοδοσίου στην Αθήνα (ερμηνεύει την «Αΐντα» στις 26 και 28 Μαΐου).

«Είναι από τους ρόλους που ήθελα να τραγουδήσω και ήρθε ο καιρός να το κάνω. Είναι πολύ δύσκολος. Θαυμάζω τις νέες τραγουδίστριες που έχουν το θάρρος να τον ερμηνεύσουν. Εγώ, με 46 όπερες στο ενεργητικό μου, το αποφάσισα τώρα. Η «Αΐντα» απαιτεί όχι μόνο τεχνική ωριμότητα και ωριμότητα χαρακτήρα αλλά και ωριμότητα στις φωνητικές χορδές. Γι’ αυτό λέω ότι όταν τραγουδάει τέτοιους ρόλους ένας νέος, φοβάμαι, γιατί θα σπάσει η φωνή του γρήγορα. Ετσι είναι η φύση, τι να κάνουμε;».

Την παραγωγή σκηνοθετεί ο 31χρονος Ισπανός Ιγκνάθιο Γκαρθία Φερνάντες. Αν εξαιρέσουμε τα εντυπωσιακά σκηνικά (του Τζουζέπε ντε Φιλίπι Βενέτσια) που ήδη προκάλεσαν τις αντοχές των μελών του ΚΑΣ, η παράσταση θα είναι κλασική. «Οπως πρέπει», σπεύδει να προσθέσει η Δήμητρα Θεοδοσίου.

«Κοιτάξτε, εγώ δεν είμαι ούτε πάρα πολύ όμορφη ούτε πάρα πολύ αδύνατη. Για να γίνεις λυρικός τραγουδιστής σήμερα, εκείνο που μετράει πάνω απ’ όλα είναι το σώμα και η ομορφιά. Οχι η φωνή. Γι’ αυτό, δυστυχώς, αυτός που χάνει είναι η όπερα».

  • Η μεγαλύτερη πρόκληση στην όπερα είναι μόνο η φωνή;

«Ναι. Ε, δεν μπορούμε να πούμε στην Κλόντια Σίφερ τραγούδησέ μας λοιπόν και τη «Νόρμα». Το δικό μου επάγγελμα είναι η ερμηνεία και όχι το μόντελινγκ. Δεν είμαι πια και τόσο αποκρουστική. Κι όμως υπάρχουν προβλήματα».

  • Δυσκολεύεστε;

«Οχι, καθόλου γιατί έχω ένα ρεπερτόριο το οποίο αγγίζουν ίσως πέντε σοπράνο στον κόσμο. Οπότε υπάρχει δουλειά και για τις πέντε. Δεν είμαι λυρική κολορατούρα, δεν κάνω «Ριγκολέτο», αυτές έχουν κάποια δυσκολία αν είναι γεματούλες. Εγώ είμαι δραματική σοπράνο. Ευχαριστώ τον Θεό, όπως κι αν είμαι, έχω πάντοτε δουλειά. Αλλά με πειράζει, δεν είμαι μόνο εγώ στον κόσμο. Είναι δυνατόν να έχεις μια φοβερή τραγουδίστρια και απλούστατα επειδή έχει 20 κιλά παραπάνω να μην μπορεί να πατήσει πόδι στη σκηνή; Μου είναι αδιανόητο. Ο κ. Λαζαρίδης, για παράδειγμα, δεν με έφερε στο «Ολύμπια» γιατί είμαι χοντρή. Εμένα σκασίλα μου, όλο το χρόνο είμαι απασχολημένη. Αλλά είναι δυνατόν να μην μπορώ να έρθω στην Ελλάδα; Ο Τζοβάνι Πάκορ, όμως, αν και Ιταλός, αναρωτήθηκε: «Εχουν εσένα και δεν σε έχουν μέσα στο θέατρο»;».

  • Οταν ξεκινούσατε ήταν ευκολότερα τα πράγματα;

«Τα πράγματα ήρθαν για μένα όπως έπρεπε να έρθουν. Στο εξωτερικό έφυγα γιατί η μαμά μου είναι Γερμανίδα, οπότε υπήρχαν συγγενείς. Εφτασα όμως στο Μόναχο για να σπουδάσω Οικονομικά. Γιατί οι γονείς μου, παρόλο που μου καλλιέργησαν την αγάπη για την κλασική μουσική και την όπερα, δεν ήθελαν να γίνω τραγουδίστρια. Εγώ όμως βρέθηκα στην Μουσική Ακαδημία του Μονάχου και όλα ήρθαν φυσιολογικά. Σήμερα είναι πολύ πιο δύσκολα. Εκτός αν είσαι όμορφος και αδύνατος. Τότε έχεις ήδη κερδίσει τη μισή μάχη… Οι υπόλοιποι για να κερδίσουν τη σκληρή μάχη πρέπει να έχουν μια ακαταμάχητη, ιδιαίτερη φωνή, του Παβαρότι για παράδειγμα. Ε, πόσοι έχουν τη φωνή του Παβαρότι ή της Κάλλας;».

  • Οπότε τι θα συμβουλεύατε έναν νέο;

«Εχω έναν 16χρονο γιο. Αυτό που έχω να του πω είναι να κάνει ό,τι θέλει αλλά να το κάνει με την ψυχή του. Οσες δυσκολίες κι αν υπάρχουν, αν μείνει πιστός στις επιλογές και στον ίδιο του τον εαυτό, θα πετύχει».

  • Ασχολείται με το τραγούδι;

«Θέλει να γίνει ράπερ… Αρκεί να είναι μουσική, κι εφόσον του αρέσει, ας το κάνει».

  • Υπάρχουν ρόλοι που αγαπάτε περισσότερο;

«Οποιον ρόλο έχω ανεβάσει, τον έχω αγαπήσει. Ειδάλλως, δεν θα με βλέπατε στη σκηνή». *

info: Τη μουσική διεύθυνση ανέλαβε ο Κάρλο Μοντανάρο. Τα κοστούμια οι Κάρλα Γκαλέρι, Ντομένικο Φράνκι. Πρωταγωνιστούν: Λουκρέθια Γκαρθία (Αΐντα), Αουγκουστ Αμόνοφ και Χοσέ Μπαλεστρίνι (Ρανταμές), Ντολόρα Ζάζικ και Μαλγκροζάτα Βαλέβσκα (Αμνερις). Ερμηνεύουν ακόμη οι: Δημήτρης Καβράκος, Δημήτρης Κασιούμης, Χριστόφορος Σταμπόγλης, Δημήτρης Πλατανιάς, Γιάννης Γιαννίσης, Μαρία Βλαχοπούλου κ.ά. Εισιτήρια 130, 105, 85, 70, 58, 48 και 20 ευρώ. Παραστάσεις: 24, 26, 27 και 28 Μαΐου.

Advertisements

One response to this post.

  1. Posted by ΑΘΗΝΑ Κ. on Φεβρουαρίου 25, 2011 at 6:51 μμ

    πραγματικα απιστευτη η Δημητρα θεοδοσιου…απολαυστικη!! μακαρι να μου δινοταν η ευκαιρια να της εκφρασω τον θαυμασμο μου κ απο κοντα! ηταν αυτη που με εκανε να αγαπησω την οπερα…θα ηθελα να την ακουσω να ερμηνευει την χαμπανερα απο την καρμεν…αλλα πιστευω οτι και στην τοσκα θα ηταν αψεγαδιαστη…Δημητρα θεοδοσιου υποκλινομαι στο ταλεντο σας…

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: