H όπερα του Βέρντι στο Ηρώδειο. Η «Αΐντα» των αντιρρήσεων

  • Εντυπωσιακό το καστ της πρεμιέρας της όπερας του Βέρντι στο Ηρώδειο, απογοητευτικό όμως το σκηνικό μέρος της παράστασης

Μουσική – θέαμα: 1-0! Καίτοι στην όπερα αλλά και γενικότερα στην τέχνη οι ποδοσφαιρικοί όροι είναι σαφώς αδόκιμοι, εν προκειμένω θα μπορούσαν, ίσως, να χρησιμεύσουν, προκειμένου να αποδώσουν με παραστατικότητα το μέτρο της σύγκρισης… Η αλήθεια είναι ότι η πρεμιέρα της «Αΐντα» η οποία δόθηκε την περασμένη Κυριακή στο κατάμεστο Ηρώδειο- μια φιλόδοξη συμπαραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με την Αρένα της Βερόνας- χειροκροτήθηκε στο σύνολό της. Η δομή της παράστασης στα πρότυπα αυτού που ονομάζουμε «μεγάλο θέαμα» φαίνεται ότι ανταποκρίθηκε στην αντίστοιχη επιθυμία μιας μερίδας κοινού με αποτέλεσμα, μεγαλοφώνως τουλάχιστον, να μην εκφραστούν αρνητικά σχόλια. Τόσο στο διάλειμμα, όμως, όσο και μετά το πέρας της μαραθώνιας βραδιάς- τελείωσε γύρω στις 12.45- οι αντιρρήσεις στα «πηγαδάκια» για το σκηνικό μέρος της παράστασης ήταν έντονες.

Η δημοσίως εκπεφρασμένη το προηγούμενο διάστημα επιθυμία του νεαρού ισπανού σκηνοθέτη Ιγκνάθιο Γκαρθία Φερνάντες να παρουσιάσει μια κλασική, πιστή στην εποχή και στο πνεύμα της δημοφιλούς όπερας του Βέρντι παράσταση «μεταφράστηκε» τελικά σε ένα ανέβασμα πρωτόλειο, άνευρο και παλιομοδίτικο. Τα ογκώδη σκηνικά του Τζιουζέπε ντε Φιλίπι Βενέτσια «μπούκωσαν» τη σκηνή του Ηρωδείου παρουσιάζοντας, ειδικά στις σκηνές πλήθους, μια εικόνα πιεσμένη ως και «αγχωτική». Στα «μείον» της παράστασης, τα κοστούμια των Κάρλα Γκαλέρι και Ντομένικο Φράνκι αλλά και η χορογραφία του Ιρεκ Μουχαμέντοφ. Εύστοχοι και επιτυχημένοι, αντιθέτως, οι φωτισμοί του Βινίτσιο Κέλι, οι οποίοι ωστόσο δεν κατόρθωσαν να «διασώσουν» πολλά πράγματα.

Καθολικό ενθουσιασμό εν τούτοις προκάλεσε το μουσικό μέρος της παράστασης και δη οι φωνές. Δικαίως. Με εξαίρεση τον ρώσο τενόρο Αβγκουστ Αμόνοφ, ο οποίος αντικατέστησε τον διάσημο Ιταλό Μάρκο Μπέρτι στον ρόλο του Ρανταμές, το καστ της πρεμιέρας αποδείχτηκε διαλεχτό. Προεξάρχουσα η περίφημη μεσόφωνος Ντολόρα Ζάζικ ως Αμνερις, η οποία απέδειξε για μία ακόμη φορά τη μεγάλη ερμηνευτική κλάση της. Εντυπωσιακή και η νεαρή εκ Βενεζουέλας υψίφωνος Λουκρέθια Γκαρθία η οποία έπλασε μια «Αΐντα» αισθαντική και ευαίσθητη, αλλά και ο «δικός μας» βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς ως Αμονάσρο, που επιβεβαίωσε την ολοένα ανοδική πορεία του στη σκηνή. Τη δική του συμβολή στην επιτυχία του μουσικού μέρους της παράστασης είχε και ο Δημήτρης Καβράκος στον ρόλο του Ράμφιδος. Στο ύψος των περιστάσεων, τέλος, η- υπό τον Κάρλο Μοντανάρο – Ορχήστρα αλλά και η Χορωδία της ΕΛΣ.

Η δεύτερη παράσταση της «Αΐντα» στο Ηρώδειο θα δοθεί σήμερα, με τη Δήμητρα Θεοδοσίου να κάνει το ντεμπούτο της στον ρόλο του τίτλου, τον Χοσέ Μπαλεστρίνι στον ρόλο του Ρανταμές και τη Μαλγκροζάτα Βαλέβσκα ως Αμνερι.

  • ΙΣΜΑ Μ. ΤΟΥΛΑΤΟΥ | ΤΟ ΒΗΜΑ, Τρίτη 26 Μαΐου 2009
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: