Η «Αλκηστη» τραγουδά στο Μέγαρο

  • Η όπερα του Γκλουκ θα παρουσιαστεί στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη με τη συμμετοχή κορυφαίων λυρικών ερμηνευτών

Η επικείμενη παράσταση της «Αλκηστης» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών έρχεται να συμπληρώσει ένα τρίπτυχο με τις ωραιότερες όπερες του Γκλουκ, το οποίο εγκαινιάστηκε με την «Ιφιγένεια εν Ταύροις» (1993) και συνεχίστηκε με το έργο «Ορφέας και Ευρυδίκη» (1997). Πρόκειται για μια παρουσίαση σε συναυλιακή μορφή, η οποία φιλοδοξεί να αναδείξει αυτή καθαυτή την ομορφιά της μουσικής. Δύο κορυφαίοι και ιδιαιτέρως αγαπητοί στο ελληνικό κοινό λυρικοί ερμηνευτές, η ιταλίδα ντίβα Αννα Κατερίνα Αντονάτσι και ο αμερικανός τενόρος Γκρέγκορι Κούντε, ενσαρκώνουν τους ρόλους του πρωταγωνιστικού ζευγαριού στο πλαίσιο μιας διαλεχτής διανομής, στην οποία συμπράττουν επίσης διακεκριμένοι έλληνες καλλιτέχνες. Η επιμέλεια του σκηνικού χώρου, ο σχεδιασμός των προβολών και των φωτισμών είναι του Νίκου Πετρόπουλου. Τη διεύθυνση της Ορχήστρας Πατρών σε όργανα εποχής έχει ο Γιώργος Πέτρου, ενώ τη μουσική προετοιμασία έχει φροντίσει ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος, ο οποίος παίζει και μπάσο κοντίνουο. Συμμετέχει η Χορωδία της ΕΡΤ.

Η «φιλοσοφία» αυτής της παραγωγής αποκαλύφθηκε χθες σε συνέντευξη Τύπου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών παρουσία του συνόλου των συντελεστών. Παίρνοντας τον λόγο η Αννα Κατερίνα Αντονάτσι εξέφρασε τη χαρά της για το γεγονός ότι επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αλλά και την ελπίδα της η παράσταση να ανταποκριθεί στις υψηλές προσδοκίες που έχει ήδη δημιουργήσει. Απαντώντας δε σε ερώτηση σχετικά με την ερμηνεία της ηρωίδας η Αντονάτσι έδωσε τη δική της ενδιαφέρουσα διάσταση: «Η μουσική του Γκλουκ αποκαλύπτει τον χαρακτήρα της Αλκηστης. Η αλήθεια είναι ότι δεν βρίσκω συγκεκριμένη επικαιρότητα στην προσωπικότητά της. Θεωρώ ότι είναι μια ηρωίδα “μαρμάρινη” και παραμένει στο μυθολογικό στοιχείο της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Για να πω την αλήθεια, μου φαίνεται κάπως περίεργη η επιλογή του Γκλουκ για ένα ευχάριστο τέλος. Κατά τη γνώμη μου, κάνει το έργο κάπως πιο τετριμμένο».

Από την πλευρά του, ο Γκρέγκορι Κούντε δήλωσε ευτυχής που συναντάται εκ νέου επί σκηνής με την ιταλίδα ντίβα (έχουν συμπρωταγωνιστήσει στο παρελθόν στη «Στέψη της Ποππαίας» στο Μέγαρο αλλά και σε μια παράσταση στο Παρίσι) και εξέφρασε την ανυπομονησία του για την πρώτη «αναμέτρησή» του με τον ρόλο του Αδμήτου. «Εργο συνόλου» χαρακτήρισε από την πλευρά του την «Αλκηστη» ο Γιώργος Πέτρου, ο οποίος εστίασε ιδιαιτέρως στην παρουσίαση της όπερας με όργανα εποχής.

  • Με γαλλικό «κοστούμι»

Η «Αλκηστη» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Βιέννη τον Δεκέμβριο του 1767 με ιταλικό λιμπρέτο του Ρ. Καλτσαμπίτζι και εννέα περίπου χρόνια αργότερα, τον Απρίλιο του 1776, στο Παρίσι, στα γαλλικά, σε προσαρμογή του Μαρί Φρανσουά Λουί Γκαν Λεμπλάν Ρουλέ. Σε αυτή την εκδοχή θα παρουσιαστεί εξάλλου και στο Μέγαρο. Η απόλυτη κυριαρχία της ηρωίδας- ενσάρκωση και σύμβολο του ιδανικού συζυγικού έρωτα που φθάνει ως την αυτοθυσία -, τα απογειωτικά και πλούσια χορωδιακά, η ένταση της ενορχήστρωσης και κυρίως η δραματική και μουσική αρτιότητα συγκροτούν τον βασικό «καμβά» αυτής της άκρως γοητευτικής όπερας.

Η «Αλκηστη» του Γκλουκ, όπερα σε τρεις πράξεις, θα παρουσιαστεί στις 19 και 22 Οκτωβρίου, στις 21.00, στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. [TO BHMA, Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2009]

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: