Ενθουσιώδης υποδοχή της όπερας «Βότσεκ» από τους Μοσχοβίτες

ΠΡΕΜΙΕΡΑ. Την αποθέωση γνώρισε το βράδυ της Τρίτης η πρεμιέρα της όπερας «Βότσεκ» του Αλμπαν Μπεργκ που ανέβηκε στη Νέα Σκηνή του θεάτρου Μπολσόι της Μόσχας. Το δύσκολο, πλην αριστουργηματικό αυτό έργο του Αυστριακού συνθέτη, ανέβηκε για πρώτη φορά στην ιστορία του κατά γενική ομολογία συντηρητικού Μπολσόι, με αποτέλεσμα πριν από την έναρξη της πρεμιέρας η αγωνία όλων να ήταν έντονη για το παράτολμο αυτό εγχείρημα.

Για την Ιστορία, η μοναδική φορά που το ρωσικό κοινό είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει την παράσταση αυτή ήταν το 1927 στο Θέατρο Οπερας και Μπαλέτου του Λένινγκραντ (σημερινό Μαριίνσκι).

Ολες αυτές οι αμφιβολίες διαλύθηκαν με το τέλος της παράστασης, αλλά από το πρώτο κιόλας λεπτό, καθώς η χειρουργικής ακρίβειας μουσική απόδοση της παρτιτούρας σε συνδυασμό με τις τέλειες ερμηνείες των σολίστ και τη συγκλονιστική σκηνοθεσία, έκανε τους 1.200 θεατές επί δύο περίπου ώρες χωρίς διάλειμμα, να χαθούν στο αριστούργημα «Βότσεκ».

Το πέσιμο της αυλαίας μετέτρεψε τα δυνατά συναισθήματα των θεατών σε εκδηλώσεις λατρείας προς τους δύο μεγάλους πρωταγωνιστές αυτής της επιτυχίας. Τον Ελληνα μαέστρο Θόδωρο Κουρεντζή που είχε τη μουσική επιμέλεια και διεύθυνση της παράστασης και συνέβαλε ουσιαστικά στην απογείωση του «Βότσεκ» και στον χαρισματικό και καλύτερο κατά πολλούς σύγχρονο σκηνοθέτη όπερας στον κόσμο, Ντμίτρι Τσερνιακόφ. Τον ρόλο του «Βότσεκ» στην πρεμιέρα απέδωσε συγκλονιστικά ο Μάρκους Αϊχε και της «Μαρί», η σπουδαία Μπαρντί Μπάιερς.

Την παραμονή της πρεμιέρας, σε συνέντευξη Τύπου ο Θόδωρος Κουρεντζής απαντώντας για το πώς αντιμετώπισε ένα τόσο πρωτοποριακό έργο η ορχήστρα του «συντηρητικού» Μπολσόι που κατεξοχήν το ρεπερτόριό του περιλαμβάνει έργα του 19ου αιώνα, είπε: «Μερικές φορές, στη διάρκεια της πρόβας, είχα την εντύπωση ότι διδάσκω στους μουσικούς μία ξένη γλώσσα…». Ο Βότσεκ αποτελεί το πρώτο βήμα της νέας διεύθυνσης του Θεάτρου να πραγματοποιήσει άνοιγμα προς ένα πιο πρωτοποριακό ρεπερτόριο. Για τα επόμενα επαγγελματικά σχέδιά του, ο Θ. Κουρεντζής σε πρόσφατη συνέντευξη στην «Γκαζέτα» δήλωσε πως έχει προγραμματίσει εμφανίσεις στην Οπερα της Μαδρίτης, την Οπερα του Μονάχου, στο Θέατρο «Λα Μονέ» των Βρυξελλών, στην Οπερα της Δρέσδης, την Οπερα της Βαρσοβίας, όπως επίσης και συναυλίες με την Εθνική Ορχήστρα των Βρυξελλών και την Εθνική Ορχήστρα του Βελγίου.

  • Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 26/11/2009. Του ανταποκριτή μας στη Μοσχα Αχιλλεα Πατσουκα
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: