Η Κακοφυλαγμένη Κόρη επανακάμπτει αμετανόητη

ΚΡΙΤΙΚΗ. Είχα γράψει εκτενώς τον περασμένο Μάιο (15, 22, 29/09) για το μεγάλο γεγονός που απετέλεσε η αναβίωση του περίφημου «κλασικού» μπαλέτου του 20ού αιώνα «Η Κακοφυλαγμένη Κόρη» στη Λυρική Σκηνή. Το Βασιλικό Μπαλέτο Κόβεντ Γκάρντεν μας «νοίκιασε» μουσική, χορογραφία, σκηνικά και κοστούμια της ιστορικής παραγωγής τού 1960 και οι δυνάμεις της ΕΛΣ -μπαλέτο και ορχήστρα- ανταποκρίθηκαν υπερθετικά. Στο τελευταίο μου σημείωμα (29/5/09) κατέληγα: «…του χρόνου στις επαναλήψεις που περιμένω πώς και πώς!» Να, λοιπόν, που έφτασαν. Και παρακολούθησα, βέβαια, και τις δύο διανομές.

Πρόχειρη αναβίωση

Φάνηκε, κατ’ αρχάς, ότι η αναβίωση ήταν κάπως πρόχειρη. Δεν δόθηκε η απαραίτητη προσοχή στις λεπτομέρειες του corps de ballet. Υπήρξαν ασυνέπειες στις στοιχίσεις όπως και στα coups de pied – άλλα δεν ήταν τεντωμένα, άλλα en dedans. Το γεγονός ότι το μπαλέτο είναι demi caractere δεν δικαιολογεί τίποτε. Οπωσδήποτε οι χορευτές επέδειξαν δυναμικότητα και κάποιες φορές υπερβάλλοντα εκφραστικό ζήλο, περιττό! Υπερβολικοί υπήρξαν και κάποιοι ρόλοι caracteres.

Εδώ φάνηκε ότι δεν μπήκε κάποιο… φρένο στη θεατρικότητα. Οι Ελληνες είμαστε κατ’ εξοχήν υπερβολικοί και χρειαζόμαστε χαλινάρι. Ομως υπήρξε το παράδοξον και του… αντιθέτου. Μερικοί άλλοι ρόλοι φάνηκαν πιο χλομοί. Ο Θ. Σολωμός (Συμβολαιογράφος) δεν «έγραψε» όπως πέρυσι.

Ο Φ. Διαμαντόπουλος, σβησμένος βοηθός του, έλαμψε σαν… κόκορας. Ο Τομά του Ε. Λαφάρα παρέδωσε, ο γιόκας του, όμως, και επίδοξος γαμπρός Αλέν, φάνηκε να αναπαύεται στις περσινές δάφνες των Α. Κουρούτη και Α. Αγαπιάδη.

Εχει σημασία η λεπτομέρεια που δίνει τόσο ο υπεύθυνος αναβίωσης όσο και ο ίδιος ο καλλιτέχνης. Και ξέρουμε τι εκλεκτοί καλλιτέχνες είναι και οι δύο. Μείζων ρόλος η Χήρα Σιμόν, υπέροχος ρόλος travestie, κλέβει παράσταση. Οι Γ. Βαρβαριώτης και Σ. Παπανούσης κάπου επαναπαύτηκαν και αυτοί στο περσινό τους smash hit και ατόνησαν.

Για τα δύο ζευγάρια Λιζ – Νικολά (Ε. Ισαακίδου – Α. Νέσκωβ, Σ. Καμπουράκη – Ν. Ζέκα) μόνο έπαινοι. Ανέβασαν τον δικό τους υψηλό περσινό πήχυ ακόμη πιο ψηλά. Τεχνικά και λαμπερά. Παρατηρώ ότι η Καμπουράκη άνθησε θεατρικά από τον Μάιο, αλλά ο Ζέκο χρειάζεται ακόμη επεξεργασία των εκφραστικών του μέσων. Συνοπτικά: πέρασα και πάλι θαύμα! (Ολύμπια 23, 30/10).

  • Του Ανδρεα Pικακη, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 17/12/2009
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: