Η «Μπάτερφλαϊ» της ΕΛΣ φέρνει την άνοιξη και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας στην «πρώτη» παράσταση στην Αίθουσα Τριάντη, αλλά και παιδόκοσμο στην όπερα…

Ο Πίνκερτον (Βαγγέλης Χατζησίμος) και η Piccina «Μπάτερφλαϊ» (Χούι Χε) δίνουν όρκους γάμου στην παραδοσιακή ιαπωνική τελετή. Παρών ο γενικός πρόξενος (Δημήτρης Τηλιακός) στο Ναγκασάκι (προ βόμβας) (φωτο Χάρης Ακριβιάδης).

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας στην όπερα! «Είμαι εδώ ως απλός θεατής» είπε στον αντιπρόεδρο της ΕΛΣ κ. Αθανάσιο Θεοδωρόπουλο που τον υποδέχθηκε (φωτο Χάρης Ακριβιάδης, 26/2/10).

Tης Eλενης Mπιστικα, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 02/03/2010

«Είμαι εδώ ως απλός θεατής» είπε, και το εννοούσε, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας που τίμησε την «πρώτη» της «Μαντάμα Μπάτερφλαϊ» από την Ελληνική Λυρική Σκηνή, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (ΟΜΜΑ), στην Αίθουσα Τριάντη. Τον υποδέχθηκαν στο ολόφωτο φουαγιέ ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΛΣ κ. Αθανάσιος Θεοδωρόπουλος και ο νέος πρόεδρος του ΟΜΜΑ κ. Γιάννης Μάνος, με τον στυλίστα κ. Νίκο Πετρόπουλο, αυτή τη φορά, σκηνοθέτη, σκηνογράφο και ενδυματολόγο και την κ. Ζανέτ Πηλού –υψίφωνο που τραγούδησε «Μπάτερφλαϊ» το 1976 με τη ΕΛΣ– τώρα μέλος του Δ.Σ. του ΟΜΜΑ. Κάμερες, φλας, φίλοι της μουσικής, ωραίες παρουσίες, αλλά το «νέο αίμα» το δίνουν τα παιδιά, αγόρια και κορίτσια της Α3 του Ε΄ Γυμνασίου Αλίμου, που ήρθαν με τις καθηγήτριές τους στην πρώτη τους όπερα, την «Μπάτερφλαϊ»! Αυτή η γιαπωνέζικη τραγωδία σε πράξεις τρεις, με το ποιητικό κείμενο των Τζακόζα και Ιλιγκα τονισμένο στη μουσική του Τζάκομο Πουτσίνι, ξυπνάει σε όλους παιδικές αναμνήσεις.

Αλλον ο πατέρας του, άλλη η μητέρα της, τους περισσότερους οι γονείς τους τους έφεραν εκεί στο μεταίχμιο δημοτικού και γυμνασίου, για να δουν την Μπάτεφλαϊ να κάνει «χαρακίρι», προδομένη στον έρωτα και στη μητρότητα! Θέμα μάλλον ακατάλληλο, αλλά οι γονείς –ίσως επειδή εμφανίζεται και το ξανθό αγόρι, καρπός του έρωτα του Αμερικανού με την αλλοτινή γκέισα Μπάτεφλαϊ– πιστεύουν ότι με ένα παιδί στη σκηνή, ταιριάζει να ’ρθουν παιδιά στην πλατεία! Υστερα από έναν πρώτο ενθουσιασμό από το θέατρο με τα κόκκινα βελούδινα καθίσματα και το άνοιγμα της αυλαίας σε έναν παραδοσιακό γιαπωνέζικο γάμο, με ομπρελίνα και φαναράκια και όλα τα κεντημένα κιμονό να περιτριγυρίζουν τη λευκοντυμένη νύφη (με μια λευκή παγοκύστη στο κεφάλι, ή έτσι μας φάνηκε), τα παιδιά λαγοκοιμούνται, γυρμένα στις πολυθρόνες, και ξυπνούν με τα χειροκροτήματα, για να χειροκροτήσουν και αυτά. Οτι θα τους μείνει αξέχαστη η πρώτη βραδιά τους στη όπερα δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία και αυτό αποδεικνύουν οι φωτογραφίες της μικρής κόρης του καλλιτεχνικού διευθυντή Τζοβάνι Πακόρ και της Βίβιαν και Στεφανί Χατζάκη, 9 και 12 χρόνων, μαθήτριες της Λεοντείου, με τη Γαλλίδα φιλόλογο μητέρα τους Λουσί.

Πολύ χαρήκαμε το θέαμα των μαθητών από το 5ο Γυμνάσιο Αλίμου γιατί, αν η πρωτοβουλία των καθηγητριών τους παραδειγματίσει και άλλα σχολεία, μπορεί να φέρει κοντά στην όπερα τους εφήβους, γλιτώνοντάς τους από τα δίχτυα της «Γιουροβίζιον» και του «X-Factor» με τα «κιτς» σέξι χορευτικά και τις «μεταμορφώσεις» των τραγουδιστών σε… παγώνια όχι σε αηδόνια!

Στη μέση της πλατείας, με συντροφιά τις κ. Ελένη και Τατιάνα Λέοντος Καραπαναγιώτη και τη νεαρή Δάφνη Ζουμπουλάκη, οδήγησε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κάρολο Παπούλια η διευθύντρια δημοσίων σχέσεων της ΕΛΣ κ. Μαρία Καραναγνώστη. Στην ίδια σειρά κάθησαν ο πρόεδρος κ. Γιάννης Μάνος και ο γενικός διευθυντής κ. Νίκος Μιχαλόπουλος, σκόρπιοι στην αίθουσα και στα θεωρεία, η υψίφωνος Μαρίνα Κρίλοβιτς, που κι αυτή τραγούδησε «Μπάτερφλαϊ» με την ΕΛΣ, ο κ. Αγγελος Δεληβορριάς του Μουσείου Μπενάκη, ο Βασίλης Βασιλικός και η Βάσω Παπαντωνίου, το ζεύγος Γ. Θεοδωρόπουλου, ο νομικός σύμβουλος κ. Αριστείδης Καμάρας, ο πρέσβης της Γαλλίας κ. Christophe Farnaud και η σύζυγός τους Helene, η καθηγήτρια του Καποδιστριακού κ. Φρύνη Αρώνη – Καραγιάννη, ο ιατρός Παντελής Καρράς με την παιδική του φίλη Κάτια Ζαχαρία, η κ. Κατερίνα Αττάρτ, που πρωτοείδε Μπάτερφλαϊ στα 9 της χρόνια, πολλοί φίλοι της όπερας που ήλθαν να θυμηθούν καλύτερες εποχές αλλά και να ξεχάσουν τις τωρινές, και είναι αυτοί πολλοί, γιατί το θέατρο ήταν κατάμεστο! Η Κινέζα υψίφωνος Χούι Χε, με φωνή και πάθος στο κρεσέντο, τραγούδησε την προδομένη Τσο-Τσο-Σαν που πίστεψε πως ο Πίνκερτον, ο Αμερικανός ναυτικός και πατέρας του παιδιού τους –ο τενόρος Βαγγέλης Χατζησίμος– θα γυρίσει, και όταν γύρισε το δράμα κορυφώθηκε, γιατί συνοδευόταν από την Αμερικάνα σύζυγό του που δήλωνε ότι θα μεγαλώσει το παιδί «σαν δικό της». Χαντζάρι, χαρακίρι, βάφτηκε κόκκινη η σκηνή και το χειροκρότημα καταλυτικό για τους τραγουδιστές και για τον μαέστρο, αρχιμουσικό Λουκά Καρυτινό και την Ορχήστρα της ΕΛΣ που πρωταγωνίστησε! Πολύ καλή στο ρόλο της Σουτζούκι η μεσόφωνος Μαρισία Παπαλεξίου, μαθήτρια του άριστα της Κικής Μορφωνιού, που ήταν εκεί και την χειροκρότησε, οικογενειακώς! Ο Νίκος Πετρόπουλος με τη σκηνοθετική γραμμή του και το γούστο του σε σκηνικά και κοστούμια δικαιωματικά πήρε συγχαρητήρια από όλους για τη φροντισμένη παράσταση που συνεχίζεται στις 3, 5 και 7 Μαρτίου, ώρα 20.00 στην Αίθουσα Τριάντη, με Πίνκερτον τον Χατζησίμο, Μπάτερφλαϊ τη Χούι Χε στις 3 και τη Γιαπωνέζα Γιάσκο Σάτο στις 5 και 7 Μαρτίου, ενώ ως Σουτζούκι εναλλάσσονται η Σόνια Μιλένκοβιτς – Θεοδοσίου και η Ινές Ζήκου. «Μαρία Κάλλας είναι μόνο μία» έλεγαν, η σύγκριση λειτουργεί ως ανάμνηση πλέον, εξάλλου το δικό της, μοναχικό τέλος, από κουρασμένη καρδιά στο παρισινό της διαμέρισμα, δεν υστερεί σε τραγικότητα από αυτό της γελασμένης Μπάτερφλαϊ…

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: