«Με την Αΐντα μοιραζόμαστε το νόστο»

  • Η Κινέζα υψίφωνος Χούι Χε έχει εμφανιστεί δύο φορές στη χώρα μας κλέβοντας τις εντυπώσεις. Τον Νοέμβριο του 2009, μας χάρισε στην Εθνική Λυρική Σκηνή μια εξαίρετη «Αριάδνη στη Νάξο» του Στράους, ντεμπουτάροντας μάλιστα στον συγκεκριμένο ρόλο. Και τον περασμένο Μάρτιο ήταν η Τσο-Τσο-Σαν στην «Μαντάμα Μπάτερφλαϊ» του Πουτσίνι και πάλι από την ΕΛΣ (Μέγαρο Μουσικής).

«Δεν ήταν καθόλου δύσκολο για μένα να σπουδάσω όπερα στην Κίνα» δηλώνει η Χούι Χε. Στη φωτογρ., σκηνή από την «Αριάδνη στη Νάξο» του Στράους, όπως την απολαύσαμε τον Νοέμβριο του '09 στη Λυρική Σκηνή

«Δεν ήταν καθόλου δύσκολο για μένα να σπουδάσω όπερα στην Κίνα» δηλώνει η Χούι Χε. Στη φωτογρ., σκηνή από την «Αριάδνη στη Νάξο» του Στράους, όπως την απολαύσαμε τον Νοέμβριο του ’09 στη Λυρική Σκηνή

Αύριο η 38χρονη λυρική τραγουδίστρια θα ενσαρκώσει την «Αΐντα» του Βέρντι στο Ηρώδειο μόνο για μία βραδιά. Η παράσταση της Λυρικής, που κάνει πρεμιέρα απόψε στο ρωμαϊκό θέατρο, επαναλαμβάνεται και στις 28 Ιουλίου, υπό τη μουσική διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού. Πρόκειται για την αναβίωση της σκηνοθεσίας του Ντίνου Γιαννόπουλου (του ’91), που ανέλαβε να προσαρμόσει ο Παναγής Παγουλάτος.

Η Χούι Χε έχει τραγουδήσει αναρίθμητες φορές την Αΐντα (Λος Αντζελες, Αρένα ντι Βερόνα, Σανγκάη, Μπορντό). Τον περασμένο Μάρτιο ντεμπούταρε με τον συγκεκριμένο ρόλο στη Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης (με αρχιμουσικό τον Πάολο Καρινιάνι) καθηλώνοντας το κοινό και κερδίζοντας επάξια το χαρακτηρισμό της «καλύτερης Αΐντα της εποχής μας». Διακρίνεται άλλωστε όχι μόνο για το μεγάλο εύρος της φωνής της (ιδιαίτερα στις υψηλές περιοχές) αλλά και για την άνεσή της στη σκηνή.

Το άστρο της έλαμψε όταν το 2000 απέσπασε το δεύτερο βραβείο στον διεθνή διαγωνισμό Πλάθιντο Ντομίνγκο-Οπεράλια στο Λος Αντζελες. Δύο χρόνια αργότερα κέρδισε το πρώτο βραβείο στον 42ο διεθνή διαγωνισμό Φωνών για τις όπερες του Βέρντι στο Μπουσέτο της Ιταλίας και από τότε πρωταγωνιστεί στις μεγαλύτερες όπερες του κόσμου.

  • Ποια ήταν η πιο αξέχαστη εμπειρία στην καριέρα σας μέχρι σήμερα;

«Το ντεμπούτο μου στη Σκάλα του Μιλάνου το 2006 με την «Τόσκα» υπό τον Λόριν Μάαζελ και τον περασμένο Μάρτιο στη Μητροπολιτική Οπερα της Νέας Υόρκης με την «Αΐντα». Ηταν δύο στιγμές που μου πρόσφεραν μεγάλη ικανοποίηση και χαρά».

  • Οι κριτικοί σάς αναφέρουν ως την καλύτερη Αΐντα των καιρών μας. Τι κάνει μια ερμηνεία μοναδική; Μια πολύ καλή προετοιμασία ή κάτι άλλο;

«Είναι το αποτέλεσμα μιας τέλειας ομαδικής δουλειάς. Κάθε μέλος της ομάδας πρέπει να είναι ένας άριστος επαγγελματίας. Ομως κι αυτό δεν είναι αρκετό. Απαιτείται ο καθένας να καταθέσει την ψυχή και την αγάπη του σε ό,τι κάνει. Αυτό είναι το μυστικό. Και για να φτάσουμε στη μοναδική ερμηνεία το βράδυ της παράστασης, πρέπει να δουλεύουμε σκληρά και κάθε μέρα. Η μουσική είναι αποστολή και όχι επάγγελμα».

  • Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση κάθε φορά που ερμηνεύετε την Αΐντα;

«Να μπω ψυχή τε και σώματι στο ρόλο. Κάθε ρόλος είναι ένα ξεχωριστό άτομο, δεν είναι μόνο νότες. Η μουσική σε βοηθά να εκφράσεις αυτό το άτομο. Και για να το πετύχεις πρέπει να μελετήσεις πολύ την ιστορική περίοδο του έργου, τον πολιτισμό, να μάθεις για τους ανθρώπους της εποχής».

  • Αισθάνεστε ότι έχετε κάτι κοινό με την Αΐντα; Είναι κι αυτή ξένη στην Αίγυπτο. Εχετε αισθανθεί εσείς ποτέ ξένη στη Δύση;

«Εχετε δίκιο. Μένω σε μια ξένη χώρα όπως και η Αΐντα. Οπότε ναι, αυτό το μοιραζόμαστε. Ευτυχώς όμως για μένα η Ευρώπη δεν μοιάζει σε τίποτα με την Αίγυπτο την εποχή της Αΐντα! Η ηρωίδα είναι μια ερωτευμένη γυναίκα. Προσωπικά θεωρώ ότι η αγάπη είναι το κεντρικό θέμα της όπερας. Τα πάντα «χτίζονται» γύρω της. Είναι η αγάπη της προς τον πατέρα της αλλά πάνω απ’όλα η αγάπη της για τον Ρανταμές. Η Αΐντα εκπροσωπεί την αγάπη. Την αισθάνεσαι, είναι τόσο δυνατή και απόλυτη που την οδηγεί στην υπέρτατη θυσία. Οπωσδήποτε και η δική μου Αΐντα είναι μια γυναίκα που ζει έντονα το πάθος της, παρά τις φυλετικές διαφορές. Τελικά θεωρώ ότι η γλυκύτητα, η ειλικρίνεια και η εσωτερική ομορφιά νικάει πάντα. Ελπίζω να το μεταδώσω και στο κοινό του Ηρωδείου».

  • Σήμερα ο ανταγωνισμός ανάμεσα στους ερμηνευτές είναι τεράστιος. Τι θα συμβουλεύατε μια νεαρή Ελληνίδα σοπράνο;

«Να ζει έντονα. Να είναι ο εαυτός της, να είναι γενναιόδωρη. Να σέβεται τους άλλους και να γνωρίζει τα όριά τους. Οπωσδήποτε πρέπει να είναι επαγγελματικά προετοιμασμένη και να έχει κάνει πολύ καλές σπουδές. Και πάλι όμως αυτά δεν είναι αρκετά. Για να πετύχει πρέπει να μπορεί να δώσει αυτό που οι άλλοι δεν μπορούν: τον εσωτερικό της κόσμο και την εντιμότητά της. Το κοινό καταλαβαίνει πάντα πότε ένας ηθοποιός, ένας μουσικός, ένας ερμηνευτής προσποιείται κάτι που δεν είναι».

  • Εχετε συνεργαστεί στο παρελθόν με σκηνοθέτες όπως ο Μπομπ Γουίλσον. Στην «πολεμική» ανάμεσα στις σύγχρονες παραστάσεις και τις κλασικές αναβιώσεις έργων ποιο μέρος παίρνετε;

«Κατά τη γνώμη μου δεν πρέπει καν να γίνεται αυτός ο διαχωρισμός. Οι παραγωγές είναι καλές ή κακές, επιτυχημένες ή αποτυχημένες. Δούλεψα σε υπέροχες μοντέρνες παραστάσεις και σε άλλες περισσότερο κλασικές, που ήταν όμως μικρής αξίας. Πολύ λίγοι σκηνοθέτες μπορούν να κάνουν τους ερμηνευτές να φαίνονται μικροί! Κατά τη γνώμη μου η βάση για μια καλή παράσταση είναι ο σεβασμός της μουσικής αλλά και της δραματικότητας του έργου».

  • Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συνθέτες;

«Η φωνή μου είναι κατάλληλη για ρόλους που απευθύνονται σε «σοπράνο spinto»: διαθέτει μεγάλη διαύγεια και ένταση και ταυτόχρονα μια πιο σκοτεινή χροιά. Μπορεί να χειριστεί τις δυναμικές αλλαγές στη μουσική και γλιστρά πάνω από την ορχήστρα ακόμη κι όταν παίζουν όλα τα όργανα. Πολλοί μαέστροι αγαπούν τη φωνή μου γι’αυτό το λόγο. Ρόλους για σοπράνο spinto διαθέτουν οι όπερες του Πουτσίνι («Τόσκα», «Μαντάμα Μπάτερφλαϊ», «Μανόν Λεσκό») και του Βέρντι («Η δύναμη του πεπρωμένου», «Αΐντα», «Τροβατόρε»). Με τον «Τροβατόρε» και τη «Λουίζα Μίλερ» του Βέρντι θα αναμετρηθώ μέσα στα επόμενα χρόνια. Αλλά και μ’ άλλους νέους ρόλους για μένα όπως π.χ. στο «Αντρέα Σενιέ» του Ουμπέρτο Τζορντάνο. Θα ευχόμουν επίσης να τραγουδήσω «Ντον Κάρλο» και «Δύναμη του πεπρωμένου» του Βέρντι». *

«Δεν έχω χρόνο για προσωπική ζωή»!

  • Πότε ανακαλύψατε τη φωνή σας; Και τι σας έφερε στην όπερα;

«Αγαπούσα πάντα τη μουσική. Οι γονείς μου με έστρεψαν στην όπερα σε ηλικία περίπου 18 ετών. Η πρώτη όπερα που άκουσα ήταν στο ραδιόφωνο, η «Μποέμ», κι αμέσως ερωτεύτηκα το συγκεκριμένο είδος μουσικής».

  • Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε στο ξεκίνημά σας;

«Ευτυχώς, τα πάντα προέκυψαν πολύ φυσικά. Δεν αντιμετώπισα ιδιαίτερα προβλήματα, κυρίως γιατί είχα τη στήριξη της οικογένειάς μου. Το Ωδείο στην πόλη όπου γεννήθηκα, την Xi’An (την παλιά αυτοκρατορική πόλη, γνωστή διεθνώς για τους γλυπτούς στρατιώτες από τερακότα), ήταν άρτια εξοπλισμένο. Διαθέτει μια μεγάλη συλλογή από CD και DVD, ενώ οι εξαίρετοι καθηγητές του σπούδασαν στην Ιταλία και γνωρίζουν την ευρωπαϊκή όπερα. Οπότε δεν ήταν καθόλου δύσκολο για μένα να σπουδάσω όπερα στην Κίνα».

  • Ξεκινήσατε ως μέτζο σοπράνο. Τι σας έκανε να αλλάξετε στιλ και να γίνετε σοπράνο;

«Προφανώς το διαβάσατε στο Ιντερνετ. Δεν είναι αληθές. Δεν υπήρξα ποτέ μέτζο. Ημουν από την αρχή σοπράνο».

  • Τώρα πια πού ζείτε; Στην Ευρώπη ή στην Κίνα;

«Ζω μόνιμα στη Βερόνα της Ιταλίας από το 2002. Εχω όμως σπίτι και στην Xi’An όπου πηγαίνω χωρίς δεύτερη σκέψη όταν έχω χρόνο».

  • Οικογένεια έχετε;

«Δυστυχώς όχι. Για την ώρα είμαι απόλυτα αφοσιωμένη στην καλλιτεχνική μου εξέλιξη. Τα μεγαλύτερα θέατρα με αναζητούν και μου είναι πολύ δύσκολο να σκέφτομαι άλλα πράγματα. Δεν έχω το χρόνο. Στο μέλλον, φαντάζομαι ότι θα αποκτήσω ιδιωτική ζωή, ελπίζω ευτυχισμένη».

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: