Λυρική Σκηνή: Ο «Μαγικός Αυλός» κέρδισε το στοίχημα

ΙΣΜΑ ΤΟΥΛΑΤΟΥ | Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

Από την πρεμιέρα της όπερας «Μαγικός Αυλός»

Κάθε νέο ανέβασμα του «Μαγικού Αυλού» είναι σαφώς ένα στοίχημα. Η δημοφιλής όπερα του Μότσαρτ λειτουργεί σε πολλά επίπεδα και, όχι σπάνια, στην προσπάθειά τους να τα «φωτίσουν» όλα, ορισμένοι σκηνοθέτες παρασύρονται σε υπερβολές και καταλήγουν σε φιάσκο αφού, τελικά, όλ΄αυτά λειτουργούν εις βάρος της ίδιας της μουσικής. Ωστόσο, ο γάλλος Αρνό Μπερνάρ (γνωστός στο αθηναϊκό κοινό από την προ ολίγων ετών αριστουργηματική παράσταση της «Θαϊδας» στο Μέγαρο Μουσικής) δεν έπεσε στην παγίδα. Η νέα παραγωγή της εν λόγω όπερας που παρουσίασε στην Εθνική Λυρική Σκηνή κέρδισε δίκαια το θερμό χειροκρότημα του κοινού αφού, αν και δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί τολμηρή, ήταν ισορροπημένη, ξεκάθαρη, θεαματική και ταυτόχρονα άφηνε τον απαιτούμενο «χώρο» στη μουσική ν΄αναδειχθεί και να γοητεύσει.

Οι δύο πράξεις της όπερας – η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε το 1791 στη Βιέννη- ήταν εντυπωσιακά διαφορετικές με την πρώτη απ΄αυτές να τονίζει το «παραμυθιακό» στοιχείο: χωρίς ιδιαίτερες εναλλαγές σκηνικών αλλά με πολλές εναλλαγές εικόνων οι κωμικές καταστάσεις έδιναν τη θέση τους σε σοβαρά επεισόδια μέσα από τις περιπέτειες του Ταμίνο, της Παμίνα αλλά και του Ζαράστρο και της μοχθηρής Βασίλισσας της Νύχτας. Δάσος, λουλούδια, άγρια ζώα, κοστούμια σε έντονα χρώματα βγαλμένα απ΄τις σελίδες των παιδικών παραμυθιών δημιούργησαν μια γοητευτική ατμόσφαιρα ονείρου, ικανή ν΄απευθυνθεί στο θεατή κάθε ηλικίας. Το στοιχείο του ελευθεροτεκτονισμού, αντιθέτως – που μαζί με τις ιδέες του Διαφωτισμού και τις έννοιεςτης ελευθερίας και της ισότητας αποτελούσαν θεμελιώδεις αξίες στη ζωή του συνθέτη- κυριάρχησε στην δεύτερη πράξη «βαραίνοντας», κάπως τη δράση.

Από μουσικής απόψεως ο «Μαγικός Αυλός» διέθετε επάρκεια: την Ορχήστρα της ΕΛΣ διηύθηνε ο Μύρων Μιχαηλίδης ενώ και οι φωνές στην παράσταση της Κυριακής (η πρεμιέρα είχε δοθεί το Σάββατο με την πρώτη διανομή) απέδωσαν ικανοποιητικά με προεξάρχουσα την Βασίλισσα της Νύχτας της Μαριάννας Μανσόλα, την Παμίνα της Ειρήνης Κυριακίδου αλλά και τον Παπαγκένο του Ενρίκο Μαρούτσι που χειροκροτήθηκαν ολόθερμα. Οι παραστάσεις θα συνεχιστούν ως τις 6 Ιανουαρίου 2011 στο θέατρο «Ολύμπια» της οδού Ακαδημίας.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: